כל מי שמתעניין בעולם ההייטק שומע לא אחת את המושג מיישם הגנה בסייבר, אך לא תמיד מבין מה זה מיישם הגנה בסייבר.

לפני שנבין מה זה מיישם הגנה בסייבר עלינו להבין מהו סייבר ומהי מתקפת סייבר.

סייבר זהו קיצור של המילה קיברנטיקה, כינוי למרחב הקיברנטי בתחום האינטרנט והמונח סייבר נוגע בתחומים רבים כמו אבטחת מידע, לוחמת סייבר וגם מיישם הגנה בסייבר.

ככל שהעולם הטכנולוגי הולך ומתקדם, כך גוברים גם האיומים על המידע הרב המאוחסן על גבי המחשב או על גבי הענן והצורך בלוחמי סייבר שיגנו על המידע הרב מפני עיניים זרות, ואפילו עוינות, גובר גם הוא.

כעת נוכל להבין מה זה מיישם הגנה בסייבר – מיישם הגנה בסייבר הוא בעל המקצוע האחראי על הטמעה והפעלה של אמצעי ההגנה בעולם הסייבר. תפקידו של מיישם ההגנה הוא למנוע ולבלום מתקפות סייבר ובמקרים של מתקפה, על מיישם ההגנה בסייבר לפעול בדרך מהירה לבלימת ההתקפה.

במאמר זה נבין מהו/ מה זה מיישם הגנה בסייבר, נדון בתפקיד, באחריות, נסקור את הקורסים שיפתחו ללומדים את הדלת להשתלבות בעולם הסייבר, נציע דרך להתקדמות בעבודה ונבין למה עולם הסייבר הפך לעולם חיוני ולמה הביקוש לעובדים בתחום גובר מיום ליום. 

 מה זה מיישם הגנה בסייבר – על העבודה ועל האחריות

על כתפיו של מיישם הגנה בסייבר רובצת אחריות כבדה. עליו לאתר ולזהות ניסיונות של גניבת מידע, עליו לנתח אירועי אמת וסוגים שונים של אירועי תקיפה, הוא צריך להגן על נכסי הסייבר של הארגון או החברה, על הרשתות, על התוכנות ועל הנתונים החיוניים לחברה.

מיישם ההגנה בסייבר פועל בסביבת עבודה מתקדמת ועתירת טכנולוגיה. הוא עובד עם מערכות תוכנה מורכבות, עם מערכות הפעלות שונות, עם בסיסי נתונים ועם מערכות תקשורת ועוד.

מה זה מיישם הגנה בסייבר ואיך אפשר להשתלב בתחום?

הדרך להשתלבות בעולם הסייבר עוברת דרך קורס מיישם הגנת סייבר. קורס מיישם הגנת סייבר מתאים לכל מי שעדיין לא בקי בעולם הסייבר ושואל מה זה מיישם הגנה בסייבר. בקורס יקבל הלומד תשובה לשאלה מה זה מיישם הגנה בסייבר, הוא ילמד מגוון של שיטות הגנה ותקיפה בעולם הסייבר וייחשף למגוון רב של נושאים שיכללו, בין השאר, שיטות תקיפה והגנה בעולם הסייבר. בקורס יקבל הלומד ידע תיאורטי רב על עולם אבטחת המידע לצד ידע פרקטי והתנסות בהתקפות סייבר המדמות התקפות אמיתיות בעולם הסייבר.

קורס מיישם הגנה בסייבר מתאים לכל מי שרוצה להשתלב בעולם הסייבר או לעשות הסבת מקצוע ולהתחיל לעבוד בתחום הזה.

כדי להתקבל לקורס אין צורך בידע קודם, אך נדרשת הבנה טובה ובסיסית ב- Windows ואנגלית טכנית ברמה טובה.

מה זה מיישם הגנה בסייבר ואיך אפשר להתקדם בעולם הסייבר?

כאמור, מיישם הגנה בסייבר הוא בעל המקצוע שתפקידו להגן על המידע הרב הנמצא בעולם הסייבר. בשל הביקוש הרב למיישמי הגנה בסייבר, בוגרי קורס בסיסי יכולים להתקדם בדרך מהירה בעולם הסייבר.

אחת הדרכים להתקדמות בתחום הסייבר הוא לימוד בקורס בדיקת חדירות PT . קורס זה הוא קורס המשך למי שלמד קורס מיישם הגנה בסייבר. הקורס כולל נושאים בתחום איסוף מודיעין, ביצוע בדיקות חדירה, כלים להערכה של פגיעות באתרי אינטרנט, פריצה של רשת Wi-Fi וטכניקות תקיפה של “פישינג” ועוד.

כדי להתקבל לקורס יש צורך בהבנה בסיסית מה זה מיישם הגנה בסייבר, הבנה בתקיפות סייבר ובכלי תקיפה. בנוסף נדרש הלומד להכיר היטב בפרוטוקולי רשת ו-TCP/IP ומומלצת היכרות עם Kali Linux ופקודות Linux.

 מה זה מיישם הגנה בסייבר – 5 דברים שחשוב לדעת

ישראל נחשבת למעצמת סייבר ולא מעט מדינות ברחבי העולם נהנות מפיתוח תחום הסייבר בארץ, מפיתוח אפליקציות ומטכנולוגיית אבטחת המידע המתקדמות בישראל. אך ככל שישראל, ומדינות העולם, מתקדמות בפיתוח מערכות מתקדמות, כך גוברת גם הדרישה להגנה מפני איומים רבים על המידע הרב המוצפן ברשת.

הביקוש למיישמי סייבר נמצא בשיאו ובשנים האחרונות נוצר מחסור רב באנשי סייבר מקצועיים שיפתחו כלי הגנה מפני איומי הסייבר השונים. ולכן אפשרויות התעסוקה של מיישמי הגנה בסייבר הם כמעט ובלתי נגמרות ומיישמי ההגנה יכולים להשתלב במגוון תפקידים ובמגוון מקומות, בארגונים ממשלתיים, בחברות פרטיות, במוסדות ציבור, בבתי עסקים, בבנקים, בחברות סטארט אפ ובכל מקום שבו נדרשת הגנה על המידע מפני פרצת אבטחה.

כדי להבין מה זה מיישם הגנה בסייבר ומדוע המקצוע הפך להיות כה מבוקש נביט על רמת השכר של כל מי שעובד בתחום אבטחת המידע. כבר בשנה הראשונה יכול העובד, גם ללא ניסיון רב, להרוויח משכורת חודשית בגובה של שתיים עשרה אלף שקלים ולאחר שהוא יצבור ניסיון הוא יכול להגיע גם לרמת שכר של שלושים וחמישה אלף שקלים בחודש ואפילו יותר. מיישמי ההגנה בסייבר נהנים מקידום מהיר ומעבודה מאתגרת ומתגמלת.

הסיכויים לקבלת עבודה בתחום הסייבר גבוהים. כל גופי הסייבר במדינה ובעולם כולו משתוקקים לקלוט עובדים מוכשרים, מקצועיים ומיומנים וכל מי שלומד במכללת סייבר איכותית ומוכרת ובקורסים מבוקשים נמצא בנקודת פתיחה מעולה לכניסה אל עולם הסייבר ולהשתלבות במשרה מאתגרת ומתגמלת.

כדי להשתלב בעולם הסייבר אין צורך בתואר אקדמאי, קורסים מובילים במכללה הפועלת בתחום הסייבר והכשרה נכונה ומעמיקה יעניקו ללומד ידע ודרך להשתלב בעולם הסייבר, לפחות בהתחלה. במשך הזמן, אם הוא ירצה, הוא יוכל להירשם ללימודים אקדמאיים בתחום ומשם השמיים הם הגבול.

לסיכום, מעוניינים להשתלב בעולם הסייבר, קודם בואו להבין מה זה מיישם הגנה בסייבר

מיישם הגנה בסייבר הוא האחראי על ההגנה מפני איומי הסייבר השונים ועל מניעת התקפה בעולם הקיברנטי. לצד ההתפתחות המואצת של הפיתוחים השונים בעולם האינטרנטי, גובר גם הצורך בהגנה מפני האיומים ומפני מתקפות סייבר. הלימוד בקורסים של מיישם הגנה בסייבר, למתחילים ולמתקדמים, מאפשרים לכל מי שמעוניין להשתלב בעולם מרתק ומאתגר וליהנות מרמת שכר גבוהה.