מה זה SOC? לימודי אבטחת מידע, או בשמם המוכר: SOC – Security, Operations and Compliance, עוסקים באחד מתחומי המחקר המתפתחים ביותר במאה ה-21. תחום זה עוסק בין היתר בהבנה של היבטי האבטחה השונים, התפעול של תשתית ה-IT של הארגון ותאימותה. השוק הזה נחשב בשנים האחרונות לקריטי ביותר עבור ארגונים שונים וחברות עסקיות, זאת בשל שכיחות תופעת התקפות הסייבר בעידן הדיגיטלי המודרני. 

כיום ברור לארגונים רבים כי עמדת האבטחה שלהם חייבת להיות הרבה יותר משומנת בשביל לאבטח את המידע הרגיש שלהם. לימודי SOC באים להכשיר אתכם לקחת חלק בענף חשוב מאוד בעולם הסייבר ואבטחת המידע, כך שבוגרי לימודי SOC יהיו אחראים על פיתוח אסטרטגיות הגנה עבור ארגונים וחברות שונות מפני גופים זדוניים.

אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב אנשים שתוהים אחר לימודי SOC היא: מה זה SOC? במאמר הבא נשתדל להסביר במילים פשוטות מה כלול בלימודים אלו, מה המשמעות של ההכשרה הזו בעידן המודרני ומדוע כדאי לשקול מאוד לימודי SOC במכללת קרנליוס.

לימודי SOC – מה זה אומר?

כיום רוב המידע של ארגונים וחברות – גדולים וקטנים – איננו מתויק בתיקיות קלסר במשרד, אלא מונח ברשת על ידי אמצעים טכנולוגיים שונים. המציאות הזו מייעלת מאוד את צורת העבודה ואפשרויות האחסון, אך בד בבד היא פותחת את בעלי הארגונים לחשיפה מוגברת לסכנות ותקיפות סייבר זדוניות. 

כיום, גם אם קיימת לארגון אבטחה מסוימת, חשוב לדעת שכל מערכת מידע של ארגון נמצאת תחת איום תמידי על ידי גופים שונים: האקרים, תוכנות מידע ופושעי סייבר שונים. על מנת ליצור רשת אבטחה רחבה שתעניק לארגונים השונים הגנה ותחושת ביטחון, יש לדעת כיצד ליישם מדיניות נכונה ונהלי אבטחה מדויקים שיסייעו בשעת הצורך במניעת אירועי אבטחה מיותרים. 

לימודי SOC למעשה באים להכשיר לוחמי סייבר ברמה הגבוהה ביותר, לוחמי שידעו לנקוט בפעולות הנכונות ולהגיב באופן האופטימלי לכל איום וסכנה.

מה זה SOC

מיישם הגנת סייבר (SOC): תחום הכרחי לכל ארגון

כפי שציינו, ככל שהשימוש בטכנולוגיה נעשה פופולרי יותר, כנגד זה הסיכון והחשיפה להתקפת סייבר עולה במקביל. התקפות סייבר אינן רק ‘מאיימות’ אלא פעמים רבות יש להן השלכות בלתי הפיכות על מצב החברה. בין היתר, תקיפת סייבר עלולה להסב לארגונים נזק משמעותי, כולל גניבת מידע רגיש, אובדן נתונים והפרעה משמעותית לפעילות העסקית השוטפת. על מנת למזער כמה שניתן את הסיכונים הללו, כל חברה חייבת להחזיק באנשי מקצוע שאמונים על תחום יישום הגנת סייבר.

לימודי SOC בהקשר הזה באים ליצור לסטודנטים תודעת אבטחה שלמה, יצירתית ומגוונת. במכללת קרנליוס, מרכז הלימודים ללימודי סייבר, יוכשרו הסטודנטים לביצוע פעולות אבטחה מיטביות וירכשו את הכלים, הטכנולוגיות והתהליכים השונים שדרושים בשביל לזהות איומי סייבר ולהגיב אליהם בצורה הטובה ביותר. למעשה, אנשי SOC נועדו לסייע לארגונים עליהם הם אמונים בכל הקשור לביטחון הרשתות שלהם. באמצעות ניטור פעילות הארגון ברשת, יוכלו אנשי יישום הגנת הסייבר ליצור סביבת עבודה בטוחה וחזקה מפני איומים.

5 סיבות זהב: למה כדאי ללמוד SOC?

פתחנו בשאלה: מה זה SOC? וראינו שמדובר באחד התחומים המבוקשים ביותר בקרב ארגונים בשנים האחרונות. לצד זאת, חשוב למקד את פעילות אנשי SOC. למעשה לימודי SOC מקנים לכם סל כישורים רחב מאוד שיכול לספק שירות מעולה לארגונים רבים ולתת לעסקים השונים פשוט להתמקד ביכולות האמיתית שלהם.

אז מדוע לימודי SOC נחשבים כיום ללימודים חשובים ביותר, ולמה ההמלצה שלנו היא לבחון לעומק את האפשרות להצטרף ללימודים אלו? – להלן 5 סיבות מרכזיות לכך:

  1. תהיו משמעותיים – כל ארגון או חברה בארץ ובעולם מעוניינים לעשות את הדבר שהם הכי טובים בו – לספק שירות. כאשר חברה נאלצת להתעסק באיומי סייבר וגניבת נתונים הדבר פוגע בשטף העבודה של החברה ומאיים על היעילות וכושר העבודה שלה. מיישם הגנת סייבר בהקשר הזה זוכה לקחת חלק במרכיב חיוני מאוד בעולם התעסוקה – הוא מאפשר לעולם הכלכלה והטכנולוגיה לצמוח מתוך פריסת רשת הגנה על החברות. באמצעות אנשי SOC הארגונים יהיו מוגנים מפני גישה לא רצויה של גופים זדוניים.
  2. שדרגו את היצירתיות שלכם – עולם הסייבר דורש יכולת חשיבה מורכבת וחדשנית. אם אתם חושב בצורה ‘מרובעת’ – ייתכן ועולם הסייבר לא נועד לכם. מדוע הדברים פועלים באופן הזה? מסיבה פשוטה: בצד השני של המסך יושבים אנשים שמחפשים ‘חורים שחורים’ דרכם הם יוכלו לחדור למערכות המידע של הארגונים. התפקיד שלכם, מנגד, הוא לוודא שאין בקעים במערכת שמזמינים פושעי סייבר להיכנס דרכם. בשונה ממקצועות רבים בעולם התעסוקה, עולם הסייבר דורש חשיבה מתמדת ויצירתיות מרובה.
  3. עבודה מתגמלת – אין זה סוד שעולם ההייטק נחשב לעולם המתגמל ביותר מבחינת תנאי העסקה. בשל העובדה שהעולם שלנו צועד לכיוון הרבה יותר טכנולוגי ו’רשתי’ הצורך באנשי סייבר איכותיים הולך וגובר. מי שייכנס לעבוד בעולם הסייבר יוכל ליהנות מעבודה מתגמלת, שכר נאה שילך וישתדרג ועבודה משמעותית שמכניסה המון צבע לחיים. 
  4. הזדמנות לשפר את המוניטין של החברות – כיום חברות שמשקיעות לא רק בשיפור השירות שלהם כלפי הלקוחות, אלא גם באבטוח המערכות הפנימיות שלהן נחשבות לחברות אמינות יותר על ידי שותפים עסקיים ולקוחות. אנשי אבטחת מידע וסייבר שעומדים בגב החברות נחשבים לאנשים מרכזיים ביותר בחברה וזוכים לקבל אחריות גדולה ביותר על כל הקשור לאבטחת המידע של החברה. בכך המוניטין של החברה מטפס – ואתם זוכים להיות חלק משמעותי מכך.
  5. פתחו את המיומנויות הטכניות שלכם – לימודי SOC מאפשרים לכם להרחיב את היכולות הטכניות שלכם בכל הקשור לאבטחת רשת, תגובה לאירועים וקריפטוגרפיה. המיומנויות הללו זוכות להערכה רבה בשוק העבודה כך שתוכלו ליישם אותן בכל תחום אחר אליו תתקדמו בענף אבטחת המידע. אין ספק  כי לימודי SOC יכולים להיות בסיס נהדר לקריירה מוצלחת ושאפתנית.

לימודי SOC במרכז ללימודי סייבר

מכללת קרנליוס, המרכז ללימודי סייבר, מאמינה מאוד בעתידנות וקריאה נכונה של המציאות. כפי שציינו בגוף המאמר סכנת אבטחת המידע ותקיפות הסייבר איננה איום ששייך רק לחברות ענק ספציפיות, אלא זהו איום שחולש על כל ארגון מסודר ורציני. פעמים רבות די בחדירה מוצלחת אחת של האיוב בשביל לגרום לחברות נזקים בלתי הפיכים של איבוד מידע רגיש, עמידה בפני הפסדים כלכליים ונזקים תדמיתיים עצומים.

בדיוק במרחב הזה לימודי SOC נכנסים. לימודים אלה יסייעו לכם לקבל תפיסה מעמיקה של עולם אבטחת מידע ולעזור לכם להיות כלי אופטימלי לאבטחת הארגון לו תיתנו את השירות בסיום הלימודים.