ככל שהעולם הטכנולוגי מתפתח כך גם עולה הדרישה לאנשי מקצוע מיומנים שיפתחו כלי הגנה מפני איומים שונים בתחום אבטחת המידע הטכנולוגי ומתקפות סייבר. מיישמת הגנה בסייבר היא בעלת המקצוע האחראית על פיתוח ועל הטמעה של אמצעי הגנה, על מניעת פרצות באבטחה ועל מניעה ובלימה של מתקפות סייבר. מיישמת הגנה בסייבר הינה בעלת מקצוע מרתק ומתגמל עם אפשרויות תעסוקה מגוונות וכמעט בלתי נגמרות. המיישמות יוכלו להשתלב במגוון תפקידים בחברות סייבר בחברות הייטק, בארגונים ממשלתיים ועוד.

מיישמת הגנה בסייבר – מה זה בכלל?

כל מי שמעוניינת להיות מיישמת הגנה בסייבר חייבת להכיר כמה מבין המושגים החשובים הקשורים להגנת סייבר.

סייבר הוא קיצור של המושג קיברנטיקה. זהו עולם וירטואלי הכולל את כל מה שיש ברשת האינטרנט, את אתרי אינטרנט, את הרשתות חברתיות כמו פייסבוק, יוטיוב, לינקדין, אינסטגרם ועוד, את רשתות המחשבים, מערכות תקשורת, מערכות של מידע ובקרה ועוד.

מרחב קיברנטי – זהי מרחב מטאפורי הכולל את כל עולם האינטרנט על הרבדים השונים שלו, את עולם האינטרנט, את החומרה, את התוכנה ואת הגורם האנושי. זהו מרחב שבו נשמרים נתונים ומידע ובו מתבצעת תקשורת מקוונת ללא תלות במיקום הגיאוגרפי של המשתמשים.

מתקפת סייבר זוהי פעולת התקפה המתבצעת במטרה לחדור למרחב הקיברנטי כדי לגנוב ידע או כדי לשבש את הפעילות במרחב הקיברנטי ולגרום לו נזק או למערכות אחרות אשר מסתמכות עליו.

סייבר סקיוריטי  זהו מושג באנגלית שתרגומו אבטחת מידע. אבטחת המידע זהו תחום ההולך ומתפתח מיום ליום, ובדרך כלל כאשר אומרים סייבר סקריוטי הכוונה היא לאבטחת המידע במרחב הקיברנטי (וירטואלי).

מיישמת הגנה בסייבר היא האחראית על הטמעה והפעלה של אמצעי ההגנה בעולם הסייבר. מיישמת ההגנה פועלת למניעה ולבלימה של מתקפות סייבר ובמקרים של מתקפה היא זו שתיתן את התגובה הראשונה לבלימת ההתקפה. במסגרת ההכשרה מקבלת המיישמת כלים לביצוע מניעה ולמתן תגובה מהירה בעת מתקפת סייבר.

האקר הוא מומחה במחשבים, מומחה אשר משתמש בידע ובכישורים שלו כדי להתגבר על בעיות וכדי לפרוץ למערכות מידע. ביום יום המושג האקר הפך למושג שלילי הבא לתאר פצחן מחשבים אשר חודר למערכת במטרה לגרום לה נזק או כדי לדלות ממנה מידע.

רוגלה זוהי תוכנה זדונית אשר מוחדרת אל המחשב ללא ידיעת הבעלים במטרה לאסוף מהמחשב נתונים.

פישינג – זוהי שיטת הונאה של נוכלים מתוחכמים המנסים “לדוג” גולשים תמימים ברשת האינטרנט. השיטה מבוססת על שכפול אתרי דמה הזהים לאתרים האמתיים כמו אתרים של בנקים, אתרים של חברות אשראי, אתרי משלוחים ועוד. ההונאה פועלת באופן שבו במהלך הגלישה קופצת הודעה אלקטרונית משולבת בטפסים שבהם מתבקשים הגולשים להזין נתונים כמו חשבונות בנק, מספרי כרטיס אשראי, סיסמאות ועוד. כאשר הגולש מזין את הנתונים ושולח אותם, הנוכלים יכולים להשתמש במידע שהוזן ולגנוב כסף או מידע חשוב.

 איך אפשר להשתלב בעבודה לאחר קורס מיישמת הגנה בסייבר?

יש דרכים מגוונות שבהן אפשר להפוך למיישמת הגנה בסייבר – דרך הצבא או דרך לימודים אקדמאיים בתחום הסייבר ואבטחת מידע.

ב”מרכז הידע להכשרת מומחי סייבר – קרנליוס”, מציע דרך קצרה יותר, אך לא פחות יעילה. גם אם את ללא ידע טכני ו/או ללא ניסיון בתחום הסייבר, תוכלי להשתלב בקורס למיישמות הגנה בסייבר. בקורס אבטחת סייבר למתחילים תוכלי לקבל את כל הידע הדרוש כדי להיכנס אל עולם הסייבר. בקורס תיחשפי למגוון גדול של שיטות תקיפה והגנה בעולם הסייבר ותקבלי את כל הכלים הנחוצים לעבודה.

למה כדאי להשתלב בעולם אבטחת הסייבר?

ישראל היא אחת המדינות הפעילות יותר בתחום הסייבר, וככל שהפעילות בתחום הסייבר גדלה, כך העולם הדיגיטלי חשוף יותר לאיומי סייבר וכתוצאה מכך, עולה גם הביקוש למשרות בתחום אבטחת הסייבר. בישראל לפי הערכה חסרים כעשרת אלפים עובדים והמחסור בעובדים צפוי לגדול בשנים הבאות.

תעשיית הסייבר נמצאת בצמיחה מואצת וחברות הטכנולוגיה משקיעות סכומי עתק על הגנה ועל אבטחת המידע ברשת. בוגרי הקורסים נחטפים לעבודה ומרוויחים משכורת גבוהות ומתגמלות במיוחד.

כמה מרוויחה מיישמת הגנה בסייבר?

כאמור, הביקוש לאנשי מקצוע בתחום הגנת הסייבר גבוה מאוד, ולכן כבר מהשנה הראשונה בעבודה מיישמות ההגנה בסייבר מרוויחות משכורות מתגמלות במיוחד. בממוצע השכר בשנה הראשונה נע בין 12.000 עד 15.000 שקלים בחודש, לאחר חמש שנות ניסיון השכר קופץ ל- 16.000 שקלים עד ל- 19.000 שקלים ובהמשך הוא עשוי להגיע גם ל- 20.000 עד 25.000 שקלים בחודש בממוצע.

באיזה חברות יכולות לעבוד מיישמות הגנה בסייבר?

אפשרויות התעסוקה של המיישמות הן בלתי נגמרות. הן משתלבות בארגונים ממשלתיים, בעמותות, בחברות היי טק, בבנקים, בחברות אשר מפתחות סטארט אפים, בכל חברה אשר מפתחת אמצעי הגנה מפני איומים והתקפות סייבר ובארגונים ועסקים במגזר הציבורי והפרטי. בקרנליוס תקבלי ליווי מקצועי על ידי מחלקת פיתוח קריירה בייעוץ לכתיבת קורות חיים, הכנה לראיון עבודה, יצירת קשר עם מחלקות גיוס בחברות המובילות בישראל ותקבלי יחס אישי ומקצועי עד שתמצאי עבודה ותשתלבי בתחום הכי חם כיום בעולם ההייטק.

איפה כדאי ללמוד סייבר?

“מרכז ההכשרה של קרנליוס” הוקם במטרה לאפשר גם לחסרי רקע קודם בתחום הסייבר להשתלב בעבודה מבוקשת, מעניינת ומתגמלת. המרכז מציע מגוון קורסי סייבר אשר מעניקים לתלמידים את כל הידע הנדרש כדי להשתלב בעבודה.

במרכז ההכשרה מכשירים את המומחים של דור העתיד בתחום מיישמי ההגנה בסייבר. את  הלומדים מכשירים אנשי הסייבר המובילים בתחום בדגש על הכשרה מעשית והתנסות בכל הכלים הנחוצים לעבודה שוטפת בעולם האמתי.

לסיכום: מחפשות מקצוע עדכני ומתגמל – הירשמו לקורס מיישמות הגנה בסייבר!

אם את מעוניינת בקורס אשר יאפשר לך להיות מיישמת הגנה בסייבר לעבוד בחברות הגדולות והמובילות במשק וליהנות מעבודה מרתקת ומתגמלת, מעבודה שהביקוש אליה גובר מיום ליום, הדרך הקלה והמהירה להשתלבות בתחום היא באמצעות קורס מיישמות הגנה בסייבר של “מרכז ההכשרה קרנליוס”. במהלך הקורס תלמדו איך לפתח ולהטמיע אמצעי הגנה במרחב הקיברנטי, איך להגיב בזמן מתקפת סייבר, איך לבלום ואיך למנוע מתקפות מגוונות בעולם הסייבר.