כבר בסיום התיכון כולם שואלים, הבנים, הבנות וגם האימהות, איך מתחילים ללמוד סייבר. פעם כל אם יהודייה חלמה שהבן שלה יהיה רופא, מקסימום עורך דין, אבל היום כבר לא. כולם רוצים לעבוד בתחום הסייבר והשאלה איך מתחילים ללמוד בסייבר הופכת להיות יותר אקטואלית מתמיד.

בעולם שבו כל המידע של החברות והארגונים הגדולים מאוחסן במערכות המחשוב או בענן, ובעולם שבו בכל מספר שניות מתרחשת פריצת סייבר ברחבי העולם, לימודי סייבר הפכו לתחום הלוהט. מכללות רבות מציעות קורסים בסיסיים בתחום הסייבר, קורסים המאפשרים גם כמעט ללא הכשרה קודמת ללמוד מקצוע מתגמל, מרתק, מקצוע שאפשרויות הקידום שלו מהירות ורבות. 

במאמר זה נדון בשאלה איך מתחילים ללמוד סייבר, למי מתאימים הלימודים בתחום הסייבר, נביא רשימת קורסים למתחילים ונסקור את תנאי הקבלה לקורסים השונים.

איך מתחילים ללמוד סייבר והאם זה בכלל מתאים לכם?

עוד לפני שאנחנו עונים על השאלה איך מתחילים ללמוד בסייבר צריך לבדוק האם עולם הסייבר מתאים לכם והאם יש לכם את הכישורים הנדרשים.

 כדי ללמוד בעולם הסייבר אתם נדרשים לחוש טכנולוגי בסיסי, למשיכה וסקרנות בתחום אבטחת המידע ועולם האקרים, לתחום הפישינג ולתוכנות הזדוניות המאיימות על הפרטיות של המידע ברשת, אתם נדרשים לאהבה לעולמות המחשב והכי חשוב לחפש מקום שבו תקבלו הכשרה מקצועית, מקיפה ויסודית שתסלול את הדרך שלכם להשתלבות בעולם הסייבר.

אתם לא חייבים קורס אקדמי כדי להתחיל ללמוד סייבר. אם יש לכם תואר ראשון, זה מעולה, אבל גם אם אין לכם תואר אקדמי תוכלו להתחיל ללמוד בתחום הסייבר.

האם חשוב להירשם לקורסים שבסיומם תקבלו הסמכה?

 באופן עקרוני, כן. אם אתם רוצים לעבוד בעולם הסייבר ולהתקדם כדאי לעבור בחינות הסמכה. כאשר אתם שולחים קורות חיים למשרת סייבר ומצרפים אליהם הסמכה, תהיה לכם עדיפות על מועמדים שאין להם תעודת הסמכה. תעודת ההסמכה, במקרים רבים, תעשה את ההבדל בין קבלה לעבודה או דחייה.

איך מתחילים ללמוד סייבר – 5  המלצות על קורסי סייבר למתחילים

מבין הקורסים הרבים והמגוונים שמציעות המכללות השונות המלמדות קורסי סייבר, בחרנו חמישה קורסים שבהם יש ביקוש גבוה לכל מי שמסיים אותם בהצלחה.

איך מתחילים ללמוד סייבר –  נרשמים לקורס פייתון

שפת התכנות פייתון היא אחת מהשפות הנפוצות והשימושיות ביותר בתחומים רבים וגם בתחום הסייבר. זוהי שפה שקל ללמוד אותה, יחסית לשפות אחרות, שפה שבאמצעותה אפשר לבנות תוכנות עם ממשק משתמש, לפתח כלי סריקה וכלים שונים לאבטחת מידע, ולנתח מידע ולבנות כמעט כל דבר. בין אם יש לכם ידע קודם בשפות אחרות ובין אם אתם רק בצעדים הראשונים בעולם הסייבר, שפת פייתון תפתח לכם שלל הזדמנויות בעולם הסייבר.

איך מתחילים ללמוד סייבר – נרשמים לקורס מנהלי רשת

אין כמעט ארגון, חברה, מוסד ציבורי או משרד ממשלתי שלא משתמש ברשת האינטרנט. המרחב הרשתי מאפשר לנהל נתונים בצורה הרבה יותר יעילה ומסודרת. חברות רבות מעסיקות מנהלי רשת שידעו לתכנן, לתחזק ולנהל רשתות תקשורת בצורה הגבוהה ביותר.

 כאשר עולם המחשבים בימינו מבוסס על ארגונים ועסקים, קטנים וגדולים, שפועלים כמעט לחלוטין על רשתות מחשבים, קורס מנהלי רשת זו דרך נהדרת להתחיל ללמוד לימודי סייבר ולרכוש מקצוע עדכני, מבוקש ומתגמל.

קורס מיישם הגנת סייבר

אין כמעט חברה או ארגון שאינם נעזרים באמצעי הטכנולוגיה והרשת ואין חברה או ארגון שאינם אוצרים מידע חשוב במערכות המחשוב שלהם. פושעי הסייבר מהווים איום יום יומי על הארגונים והחברות ועל המידע הרב הנשמר במערכת המחשוב. קורס מיישם הגנה בסייבר הוא קורס “שנולד בשנים האחרונות”, קורס המעניק ללומדיו מקצוע שהפך להיות נדרש ומבוקש על ידי גופים רבים.

הקורס מעניק ללומדים את הידע ואת השיטות השונות איך להגן על המידע, לדאוג שהוא יישאר חסוי ולא ידלוף החוצה.

קורס מיישם הגנת סייבר פותח את השער למגוון משרות מאתגרות ומתגמלות הן במגזר העסקי והן במגזר הציבורי.

קורס מומחה אבטחת מידע 

קורס מומחה אבטחת מידע הוא קורס בסיסי למתחילים, קורס המיועד לכל מי שרוצה להיכנס לעולם הסייבר ואבטחת המידע. מטרת הקורס היא להעניק ללומדים ידע מעשי  בהגנה ותקיפה באמצעות לימוד חומר תיאורטי לצד תרגול מעשי.

לימודי לינוקס

לינוקס זוהי מערכת הפעלה הדומה לחלונות המבוססת על קוד פתוח. קוד פתוח משמעותו היא שמשתמשי התוכנה יוכלו לבצע בעצמם את השינויים בתוכנות שלהם בהתאם לצרכים ולשימושים. לינוקס הפכה להיות כלי שימושי וחשוב במגוון גדול של מערכות, כולל מערכות ענן והדרישה בחברות היי טק ובענפים אחרים לשימוש בקוד פתוח גדלה והולכת. מערכת לינוקס מופעלת במוסדות לימוד, בחברות ההיי טק וגם בין אנשים פרטיים העובדים עם שרתי אינטרנט ותקשורת.

לימודי לינוקס נחשבים ללימודים בעלי ביקוש רחב ומתאימים לכל מי שמחפש מה ללמוד ואיך מתחילים ללמוד לימודי סייבר.

איך מתחילים ללמוד סייבר ומהם תנאי הקבלה הנדרשים?

שם הקורס

 

תנאי הקבלה
קורס פייתון

 

אין צורך בידע קודם
קורס מנהלי רשת אנגלית ברמה בסיסית

רקע בסיסי במחשבים

 

קורס מיישם הגנת סייבר ידע בסיסי באנגלית ובמחשבים

 

קורס מומחה אבטחה בסייבר אנגלית ברצה בסיסית

 

קורס לינוקס

 

אנגלית בסיסית וידע בסיסי במחשבים

 

בכל הקורסים לצד הידע התיאורטי הלומדים מתנסים גם באופן פרקטי בהתאם לסוג הקורס שאותו הם בחרו. הודות להתנסות הפרקטית, כבר בימים הראשונים בעבודה, בוגרי הקורסים מבינים “על מה מדברים” אתם וההשתלבות שלהם בצוות העובדים ובמשימות המוטלות על העובדים היא הרבה יותר קלה, רגועה ושקטה.

לסיכום, איך מתחילים ללמוד סייבר? –  השאלה שכולם שואלים!

אם גם אתם שואלים איך מתחילים ללמוד סייבר, התשובה היא באמצעות קורסים בסיסיים שיתנו לכם דריסת רגל בעולם הסייבר ומשם תוכלו תמיד להתקדם והשמיים הם הגבול!