לפני שנדבר על קורס לינוקס למתחילים צריך קצת רקע, ככל שהשנים מתקדמות היכולות הטכנולוגיות מתפתחות ומשתכללות. פעולות שבעבר נעשו על ידי שלבים ארוכים שכרוכים היו במאמץ רב ובעלות כספית גבוהה, נעשים כיום בלחיצת כפתור ובעלויות מופחתות. כחלק מההתקדמות הטכנולוגית, ואולי במרכזה, ללא ספק תחומי המחשוב, השרתים והאינטרנט עומדים בלב התעשייה כיום. כמעט ולא תמצאו חברה או ארגון שמכבדים את עצמם שלא מסתייעים, בין באופן ישיר ובין באופן עקיף, באמצעי הרשת והמחשוב.

הנגזרת של ההתפתחויות הללו היא אדירה. העולם המודרני צועד כיום יותר ויותר לכיוון הטכנולוגי המקוון, וכך המקצועות שעוסקים בעולם המחשוב, הרשתות, הסייבר ואבטחת המידע – הופכים להיות יוקרתיים ומוערכים. לא לחינם המשכורות הגבוהות בשוק ההייטק בכלל, ובתחום הסייבר בפרט נמצאות כיום בפסגת טבלת השכר במדינת ישראל. הצפי הוא כי מקצועות אלו ימשיכו לנסוק ולעלות מעלה, כאשר המומחים אינם חוזים ירידה בשנים הקרובות, וכאמור – להיפך.

קורס לינוקס למתחילים – השער שלך למקצוע יוקרתי

בתוך ההתפתחויות המרהיבות שבעולם הטכנולוגיה, אי אפשר להתעלם ממערכת הפעלה ייחודית, חדשנית ובעלת אספקטים רבים שהופכים את חוויית השימוש בה למדהימה. אם חשבתם שאנו מדברים על מערכת ההפעלה “חלונות”, או בשפה האנגלית – Windows, טעיתם. אנו מדברים על מערכת ההפעלה ‘לינוקס’, המערכת המבוססת על קוד פתוח, שנותנת מענה מושלם למתכנתים שנעזרים בה עבור פיתוחים שונים; היא משמשת שרתי אינטרנט ותקשורת שמעדיפים לא להתבסס על מערכות סגורות; והיא משמשת אפילו את האדם הפשוט שמעוניין לפתח יישומים שונים בדוגמת תוכנות מולטימדיה, דפדפנים לאינטרנט, תוכנות לעריכה גרפית וכיוצא בזה. 

מה מיוחד כל כך במערכת ההפעלה לינוקס?

האמת היא, שלאחר שמערכת לינוקס יצאה לאוויר העולם, לא כולם נהרו אחריה. רבים העדיפו להישאר עם הישן והמוכר. אולם ככל שעבר הזמן, ומתכנתים נחשפו ליתרונות הרבים שטמונים במערכת זו, קהל המשתמשים פשוט הלך וגדל.

למעשה, מערכת לינוקס היא מערכת הפעלה נוחה מאוד ופופולרית, כאשר מנהלי IT ומתכנתים רבים נוהגים להשתמש בה. המערכת מעניקה למשתמש מגוון פתרונות, אינטגרליים וגמישים עם המערכות הקיימות. מלבד זאת, מערכת ההפעלה לינוקס נותנת סביבת פיתוח נוחה ויציבה עם ספריות פיתוח וקומפיילרים. 

לצד העובדה שמערכת זו נוחה מאוד למשתמש, אין זה אומר שאפשר לנצל את היכולות שלה בלי ידע מקדים. קורס לינוקס למתחילים נועד למעשה לתת לכם את המצע הטוב ביותר לגדול בו. הסטודנטים יכירו את התוכנה מהשלבים הבסיסיים ביותר עד השלבים המתקדמים והממצים ביותר. מטרת הקורס היא להכשיר כמה שיותר אנשי תכנות שיוכלו לעבוד עם מערכות הפעלה כמו לינוקס ויוניקס. הקורס למעשה נותן פתרון אידאלי עבור מי שמעוניין בקורס לינוקס למתחילים.

למי מיועד קורס לינוקס למתחילים?

למען האמת קורס לינוקס למתחילים אינו מיועד לקהל יעד מסוים, ולמעשה מרחב המתעניינים בו יכול להיות מגוון מאוד.

קורס לינוקס למתחילים מיועד לקבוצת אוכלוסייה שיכולה להיות במקומות שונים בתכלית בחייהם. ייתכן ומדובר בחיילים משוחררים, שעולם המחשוב מרתק אותם מצד אחד, ומצד שני הם מעוניינים בלימודי תעודה שיאפשרו להם להיכנס לעולם העבודה באופן מהיר. קורס לינוקס למתחילים מיועד לאנשים שכבר עובדים בתחום אחר מספר שנים ורוצים לבצע הסבת מקצוע, ורואים בתחום זה תפנית מבורכת. מלבד אלה, קורס לינוקס למתחילים מיועד גם למפתחים עצמאיים, שאינם עובדים במסגרות מסחריות ויחד עם זאת שואפים לרכוש ידע יישומי בכל מה שקשור לתכנות מערכות הפעלה.

תנאי קבלה לקורס לינוקס למתחילים

רבים שואלים אותנו: מהם תנאי הקבלה לקורס לינוקס למתחילים?

במקומות שונים תנאי הקבלה עשויים להשתנות, זאת בהתאם לייעוד המכללה, הדרישות שלה והיכולת שלה להפיק את המירב מהסטודנטים. מכללת קרנליוס רואה לנכון לפתוח את עולם לימודי הסייבר ואבטחת המידע לכמות גדולה כמה שניתן, זאת מתוך הבנה שהעולם זקוק לאנשי סייבר, מתכנתים, מנהלי רשתות ואנשי מחשוב ברמה הגבוהה ביותר. נכון להיום, זו המשימה שעומדת בראש מעייניה של המכללה.

בשל כך, תנאי הקבלה לקורס לינוקס למתחילים הינם בסיסיים ביותר: אין צורך בידע קודם, בניסיון תעסוקתי, למרות שכל אלה וודאי יהוו יתרון עבורכם ויאפשרו לכם להתקדם ולקלוט את תכני הלימוד בצורה זריזה יותר. יחד עם זאת, יש צורך בהיכרות עם השפה האנגלית ברמה טובה, זאת בשביל שתוכלו לכתוב קוד, לקרוא קוד ולהשתמש בו בצורה אופטימלית ובלי עיכובים מיותרים.

היכן עובדים בוגרי קורס לינוקס למתחילים?

מכללת קרנליוס רואה לנכון לבנות את הקורסים השונים שמוצעים במכללה באופן כזה שבוגרי הקורס יהיו בשלים לעבוד בחברות טובות כבר בסיום הקורס. המכללה שמה דגש רב על ההיבט היישומי של התכנים, כך שבאמצעות תרגול רב, חיכוך עם המורכבויות שעשויות לצוץ לכם במהלך העבודה, ומעקב מתמיד אחר האתגרים השונים שמתחדשים חדשים לבקרים, המכללה בונה פורמט אידאלי שיכשיר אתכם לתפקיד מכובד ומספק.

אז היכן בוגרי הקורס עתידים למצוא את עצמם בסיום הקורס? בוגרי קורס לינוקס למתחילים יוכלו להשתלב בחברות הייטק ובחברות תכנות. בחברות אלה, יוכלו הסטודנטים ליישם את כל הידע שהם רכשו במכללה. בין היתר יידרשו התלמידים להשתמש בקוד פתוח של מערכת ההפעלה לינוקס לטובת פיתוח של מוצרי תוכנה ייחודיים וחדשים. מלבד זאת, בוגרי קורס לינוקס למתחילים יוכלו למצוא את עצמם מתברגים בחברות סטארט אפ שאפתניות, ואף בחברות פרטיות למחשבים, ובהמשך להמשיך לטפס בתפקידים ובדרגות השכר.

אז במידה ואחד מהתחומים הללו מעניין אתכם, מכללת קרנליוס, המרכז הארצי להכשרת לוחמי סייבר, מזמינה אתכם ליצור עמנו קשר.