בעידן שבו מתקפות סייבר הפכו לעניין די שכיח, הביקוש ללימודי לוחמת סייבר גובר והולך. אנו נמצאים בעולם שבו כל המידע עלינו, על הארגון שלנו, על בית העסק ועוד נמצא במרחב הקיברנטי – מרחב שבו נשמרים כל הנתונים והידע ובו מתבצעת תקשורת מקוונת בין הגופים השונים ללא תלות במיקום הגיאוגרפי שבו הם נמצאים. חברות וארגונים רבים זקוקים ללוחמי סייבר ובשנים האחרונות עלתה הדרישה לאנשי מקצוע בתחום.

במאמר זה נכיר מושגים חשובים מעולם הסייבר, נענה על השאלה למה כדאי ללמוד לימודי לוחמת סייבר, נסביר איך אפשר להשתלב בעולם הסייבר ונענה על שאלות נפוצות.

 לימודי לוחמת סייבר – מושגים שחשוב להכיר

סייבר הוא העולם הווירטואלי הכולל את מה שיש ברשת האינטרנט, רשתות חברתיות, אתרים אינטרנט, רשתות מחשבים, מערכות של מידע ובקרה, מערכות תקשורת ועוד.

מרחב קיברנטי זהו המרחב המטאפורי המכיל את כל מה שנמצא ברשת האינטרנט על הרבדים השונים שלו, את החומרה, את התוכנה ואת הגורם האנושי.

מתקפת סייבר זוהי התקפה שמטרתה היא לחדור למרחב הקיברנטי כדי לשבש את הפעילות שלו, כדי לגנוב מידע או כדי לגרום נזק למערכות אחרות אשר מסתמכות עליו.

לימודי לוחמת סייבר – בעולם הממוחשב לוחמת המידע מתרחשת ברשת האינטרנט ובמרחבים המוגנים של המידע. לוחמי הסייבר הם “האנשים הטובים” האמורים להגן על המידע ולמנוע חדירות למערכות הממוחשבות של הגופים השונים. בשל התקפות לא מעטות של ארגוני פשע והאקרים הפועלים במרחב הקיברנטי, הביקוש ללוחמת סייבר עולה בצורה חדה ונדרשים בו אנשים מקצועיים ומיומנים המכירים היטב את תחום הסייבר.

למה כדאי ללמוד לימודי לוחמת סייבר?

תחום הסייבר נמצא בשנים האחרונות בראש סדר העדיפות של חברות וארגונים, קטנים וגדולים. כיום כל גוף ציבורי, מוסד, חברה או ארגון שומרים את המידע במרחב הקיברנטי. זליגה של המידע לידיים עוינות עלולה לפגוע בפרטיות, לחשוף מידע עסקי רגיש, לגנוב פטנטים, לפרוץ אל חשבונות הבנק ולגנוב כספים ועוד.

משנה לשנה המקרים של תקיפות הסייבר בעולם וגם בישראל עולים בעשרה עד לחמישה עשר אחוז בממוצע, והצפי הוא לאחוזים הרבה יותר גבוהים. בכל תקיפה עלול להיגרם נזק של מיליונים למפעלים, לארגונים, למוסדות ועוד ופגיעה בחיים של אנשים פרטיים שהמידע הרגיש על אודותם נחשף. הגידול בהיקף התקיפות והאיומים מצד האקרים וארגוני פשע מגביר את הביקוש ואת הצורך בלימודי לוחמת סייבר ומוסדות רבים להשכלה גבוהה מציעים קורס מגן סייבר.

נכון לשנת 2023 בשוק הישראלי מועסקים אלפי עובדים בתחום הגנת סייבר והמומחים צופים לצפי בעלייה חדה של מספר העובדים. בוגרי קורס מיישם הגנת סייבר או קורס מיישם הגנת סייבר, הסמכת לינוקס וקורסים נוספים מבוקשים לעבודה בבנקים, במוסדות ציבור ועוד.

בוגרי לימודי לוחמת סייבר נהנים מסביבת עבודה נוחה ומפנקת, תנאים משובחים, אנשי צוות איכותיים ושכר גבוה, אך מעבר לזה העבודה בעולם הסייבר היא עבודה נוחה ומאתגרת וכמעט אין יום שבו לא מונעים או “מפצחים” אירועים שונים.

 איך אפשר להגיע אל עולם הסייבר?

אנשים חסרי ניסיון בתחום הסייבר יכולים להשתלב בעולם הסייבר באמצעות קורסים קצרים של מספר חודשים. בקורסים הם לומדים, בין השאר, את שפת התכנות פייתון, הם לומדים כיצד עובדת התקפה, כיצד עובדות הרשתות החברתיות, מהן מערכות ההפעלה השונות, איך למנוע התקפות ואיך להגן על המרחב הקיברנטי בזמן התקפה.

לימודי לוחמת סייבר יפתחו את הדלת לכל מי שמעוניין להשתלב בעולם אבטחת המידע והסייבר ולכל מי שמעוניין לעשות הסבת מקצוע ולהשתלב בעולם מרתק ומתגמל. בקורסים השונים נחשפים הסטודנטים אל סיטואציות אשר מדמות את מה שנעשה בעולם האמיתי ורוכשים את כל הכלים הדרושים לעבודה שוטפת של לוחמי הסייבר בארגונים השונים.

אתם שואלים, המומחים עונים על לימודי לוחמת סייבר!

שאלה: לפני שאני נרשם ללימודי לוחמת סייבר אני מעוניין לדעת מה מצב שוק העבודה בישראל?

תשובה: במדינת ישראל, כמו בעוד מדינות רבות בעולם קיים מחסור בעובדי אבטחת מידע. בנתונים שפרסמו חברות כוח האדם בשנים האחרונות עולה כי הביקוש הגבוה ביותר בהיי טק היה לעובדי אבטחת סייבר וזו הסיבה שקורס לימודי לוחמת סייבר נחשב לקורס חשוב ומבוקש. 

שאלה: למי מתאים ללמוד לימודי לוחמת סייבר?

תשובה: לימודי לוחמת סייבר מתאימים לצעירים המעוניינים לפתח קריירה משגשגת בעולם ההיי טק, לאנשים המעוניינים לעשות הסבה מקצועית ולעובדים בתעשיית ההיי טק המעוניינים להרחיב את ההשכלה שלהם בתחום אבטחת המידע. קורס לוחמת סייבר מעניק הזדמנות נהדרת לרכוש ידע באחד התחומים החמים בעולם ההיי טק ומאפשר ללומדים להשתלב בעבודה מאתגרת וליהנות מתנאי תעסוקה טובים.

שאלה: איך אפשר להתקבל לעבודה לאחר קורס לוחמי סייבר?

תשובה: לתלמידים שסיימו את הקורס אין בעיה להשתלב בעבודה. בשל הצורך הגובר והולך באבטחת מידע של המרחב הקיברנטי, הביקוש לעובדים בתחום גובר והולך והצעות עבודה רבות ממתינות לכם.

שאלה: האם בסיום לימודי לוחמת סייבר אפשר להשתלב במשרות ממשלתיות?

תשובה: בהחלט, הצורך באבטחת המידע כולל את כולם, את המגזר הפרטי ואת המגזר הממשלתי. משרדים רבים וחברות ממשלתיות מחפשים את בוגרי הקורס וגם במגזר הממשלתי הביקוש לעובדים גובר מיום ליום.

לסיכום, לימודי לוחמת סייבר- הקורס שיפתח לכם דלתות בתעשיית ההיי טק!

ישראל נחשבת למעצמת סייבר וככל שהפעילות בתחום זה גדלה, כך גם העולם הדיגיטלי נחשף למתקפות ולאיומים רבים וכתוצאה מכך גובר הביקוש ללימודי לוחמת סייבר. תעשיית הסייבר נמצאת בצמיחה וחברות רבות משקיעות הון עתק על ההגנה ועל אבטחת המידע של העסק שלהם, החברה, הארגון ועוד.

אם אתם מעוניינים להגיע אל עולם הסייבר ולהשתלב בעבודה מאתגרת ומתגמלת, להרוויח משכורות גבוהות וליהנות מעבודה בטוחה שהביקוש אליה יגבר גם בשנים הבאות, הירשמו לקורסים השונים בתחום אבטחת המידע בעולם הקיברנטי.