עולם הסייבר הוא עולם רחב מאוד שתחומים רבים וקטגוריות שונות חוסים תחת הכותרת הגדולה – “סייבר”. ככל שחולפות השנים העולם הטכנולוגי מתקדם ומתפתח עולה הביקוש ללימודי קורס מגן סייבר, החשיפה של הציבור הכללי אל גאדג’טים ומכשירים חכמים הולכת וגדלה, וכך גם פושעי הסייבר הולכים ומתרבים כמו פטריות בעונת החורף. רובנו, אם נודה על האמת, לא מכירים את המערכות הפנימיות של המחשב. אנו משתמשים בו לתועלתנו, מחפשים ברשת את השאילתות שמעניינות אותנו, משתמשים בוורד ובאקסל, ולפעמים משחקים במשחקי מחשב שונים. אך האם חשבתם לעצמכם פעם אילו סכנות טמונות בעולם המחשוב? האם חששתם אי פעם שכניסה שלכם לקישור תמים יכולה לחשוף את האויב למידע רגיש ואישי? אין כיום כמעט עסק שלא משתמש ברמה כזו או אחרת ביתרונות של עולם המחשוב. בין אם מדובר על משרד עורכי דין שיושב בלב תל אביב, ובין אם מדובר על רשת משלוחים של ארוחות בוקר המחזיקה באתר הזמנות – כולם ללא יוצא מן הכלל חשופים בפני תקיפות סייבר. כשאנו מדברים על המגזר הפרטי הנזק עוד יכול להיות סביל, אך תארו לכם אם מטרת התקיפה איננה סחיטת כסף, אלא ניסיונות לפיגועי טרור – כאן כבר העסק מתחיל להיות רציני יותר.

חשיבות לימוד קורס מגן סייבר גדולה מתמיד

למען האמת מדינת ישראל מתמודדת עם איומים מכל החזיתות – בשדה המגזר הפרטי, במגזר הממשלתי ואף בהיבט הבטחוני. לאור זאת ברור כי ככל שיהיו אנשי סייבר מומחים יותר, המוכשרים להגן על עסקים, ארגונים וחברות – כך אזרחי מדינת ישראל יוכלו לישון טוב יותר בלילה. החשיפה הציבורית לצורך במגני סייבר איכותיים יכולה להשפיע רבות על מידת ההגנה שהאזרחים יקבלו. מכללת קרנליוס פותחת את שעריה עבור כל מי שעולם הסייבר מרתק אותו. אם אתם מעוניינים לעבור קורס מגן סייבר, ולהיחשף לעולם של ‘מומחה אבטחת סייבר’ – מכללת קרנליוס היא הכתובת המדויקת עבורכם. התפקיד הזה הוא בעל חשיבות רבה, מפני שהחברה אליה תצוותו סומכת עליכם שתגנו עליה מפני האיומים השונים שמרחפים עליה.

מה לומדים בקורס מגן סייבר?

בקורס מגן סייבר במכללת קרנליוס לומדים למעשה את מירב התחומים בהם תצטרכו להיות בקיאים בשגרת עבודתכם. אם אנחנו מדברים על השוק האזרחי, לצורך העניין, הרי שעליכם להיות אחראים על הגנת המידע של הארגון, קנייניו הרוחניים, הנכסים האלקטרוניים שקיימים לארגון, עליכם להגן גם על החברה מפני גישה זרה למחשבים של החברה, למנוע שכפולים בלתי חוקיים, גניבות, השחתות, למנוע גישה למחשבים שמטרתה לקיחת כופר, ועוד. בסופו של יום בקורס מגן סייבר תרכשו כלים רבים איתם תוכלו לצאת בביטחון לשוק העבודה. אצלנו תלמדו לנתח היכן הסיכונים עשויים להיות, באילו דרכים ייתכן והפורץ ינסה לפרוץ למחשב או לטלפון הנייד. כמו כן תלמדו גם לתכנן בצורה מיטבית אסטרטגיות למניעת הפרות ולחפש טכנולוגיות שמקטינות את הסיכון של הארגון שלכם לחוות פריצה. ובקיצור, בקורס מגן סייבר של מכללת קרנליוס זוכים הסטודנטים לידע עשיר ורחב המקנה להם את יסודות עולם הסייבר בצורה תמציתית, פרקטית ורחבה.

איך לבחור מקום לימוד לקורס מגן סייבר?

כפי שציינו, מכיוון שעולם הסייבר תופס תאוצה גדולה בעולם כולו ובחברה הישראלית בפרט, הולכים ונפתחים כיום מרכזי לימוד רבים המציעים את שירותיהם לכל דורש. התהליך הזה הוא מבורך, אך כדאי לשים לב שאתם לא נופלים בפח של כל מיני אנשים שמנסים לנצל אנשים תמימים. לא כל “קורס מקצועי” הוא אכן כזה, ולא כל קורס ש”יכשיר אתכם למשרת חייכם” בהכרח יביא אתכם לשם. מי שמנסה למכור לכם “סיפורי קסם” על לימוד של מספר שעות קטן שיכשיר אתכם להיות מגני סייבר מקצועיים, פשוט תתרחקו ממנו. כשמבררים על מקום לימוד לקורס מגן סייבר, כדאי מאוד לבדוק את הוותק של המקום, מיהם המנהלים של המכללה ומהו הניסיון המקצועי של המרצים בה. כמו כן מומלץ לבדוק מהם נושאי הלימוד שיעברו במהלך הקורס ובאילו מתודולוגיות למידה משתמשים המרצים. אנו ממליצים לנסות לשאוב פידבקים על המקום מאנשים שעברו כבר במכללה עליה אתם בודקים. עשו בדיקה האם הקורס היה משמעותי עבורם? האם הם הרגישו ביטחון לאחר סיום הקורס? האם הקורס קידם אותם בדרך למציאת עבודה? האם מחיר הקורס מוצדק ביחס לתוכן שמועבר?

כמה עולה קורס מגן סייבר?

כמה עולה רכב? תשובה: תלוי איזה. יש תחומים בחיים שלא ניתן לנקוב עבורם מחיר ספציפי, זאת מפני שהמחיר מושפע ממשתנים כל כך רבים. במידה מסוימת גם קורס מגן סייבר יכול להימנות עם אותם תחומים. מדוע? מפני שכל קורס שונה מחברו. יש קורסים שמתפארים בשעות לימוד רבות בעוד יש כאלה עם שעות לימוד נמוכות; יש קורסים שמועברים באופן פרונטלי ויש קורסים שמועברים באופן מקוון; יש מכללות שמחזיקות במרצים בכירים ויש מכללות שמחזיקות במרצים שעדיין בתחילת הקריירה שלהם. על כן, כשמדברים על עלות של קורס מגן סייבר כדאי מאוד להגדיר את התחומים הללו. אתם עלולים להרגיש שאתם משלמים סתם הרבה כסף, בעוד למען האמת אתם מקבלים שירות איכותי פי כמה מהמכללה שמציעה מחיר נמוך יותר. למען האמת מכללת קרנליוס מיוחדת במינה בהיבט הזה. איכות הקורסים איננה מתבטאת בעלותם הכספית. מכללת קרנליוס היא מהמקומות הבודדים בהם לא צריך לשלם המון כסף בשביל ליהנות מתוכן עשיר, מקצועי ואיכותי.

קורס מגן סייבר מחיר, טבלה שתסבר לכם את האוזן

כאמור, מחיר של קורס סייבר עשוי להשתנות בין המוסדות, אך לרוב עלות קורס מגן סייבר נעה בין 15,000 ₪ ל-25,000 ₪, כאשר תוכלו למצוא גם קורסים שעולים 12,000 ₪ וקורסים שעולים 30,000 ₪, כאשר מעת לעת המחירים משתנים. על מנת לקבל פרופורציה בין מחירי הקורסים השונים, נציג בפניכם את העלויות של קורסים שונים מעולם המחשוב:
שם הקורס: תיאור: מחיר:
קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע 500 שעות למידה, במסלול בוקר 22,000-14,000 ₪
קורס תכנות (קורס NET)   350 שעות למידה, במסלול בוקר 20,000-12,500 ₪  
קורס בדיקת תוכנה (QA)   500 שעות למידה, במסלול בוקר   20,000-15,000 ₪  
קורס פיתוח אפליקציות (WEB)   300 שעות למידה, במסלול בוקר   15,000-6,500 ₪  
קורס בניית אתרים   קורס המתפרס על כחודשיים 5,000-2,750 ₪
 

בקורס מגן סייבר תרכשו את היכול להגן על המידע של הארגון שלכם. בין אם מדובר על קנייניו הרוחניים, על הנכסים האלקטרוניים שקיימים בו, או על גישה של מקור זר למחשבי הארגון.

 

כשמבררים על מקום לימוד לקורס מגן סייבר, כדאי מאוד לבדוק את הוותק של המקום, מיהם המנהלים של המכללה ומהו הניסיון המקצועי של המרצים בה. כמו כן מומלץ לבדוק מהם נושאי הלימוד שיעברו במהלך הקורס ובאילו מתודולוגיות למידה משתמשים המרצים.

מחיר של קורס סייבר עשוי להשתנות בין המוסדות, אך לרוב עלות קורס מגן סייבר נעה בין 15,000 ₪ ל-25,000 ₪, כאשר תוכלו למצוא גם קורסים שעולים 12,000 ₪ וקורסים שעולים 30,000 ₪, כאשר מעת לעת המחירים משתנים.