“פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש כי הוא עם ומתחיל ללכת”.

אכן כפי שנאמר בשירו של אמיר גלבוע, בוקר אחד לאחר שנים של ניסיון ועשייה בתחום – החלטתי שאני הולך לעשות שינוי.

השינוי שעליו חשבתי לא היה בפאן האישי (משכורת טובה וכל מה שרציתי כבר היה לי), השינוי עליו חשבתי היה בפאן המדיני, מדינה שתעבור שינוי ואחריו העולם. אמנם זה היה מאוד יומרני באותו הזמן אבל ככל שחלף הזמן הבנתי שאנו חייבים שינוי.

אביב גפן היה צועק זאת בהופעותיו השונות “רוצים שינוי?”, בשבילי העם אליו דיבר אביב היה עולם ההיי-טק, בדגש על התחום הקיברנטי. עולם הסייבר כפי שאתם וודאי מכירים, העם שאליו דיברתי היו בעלי הדעה, בעלי חברות והעובדים מזוטרים עד  CTO למיניהם. השיח עם הסובבים אותי הביא אותי להבנה שמה שחשבתי הוא נכון, מדובר בבעיה שכולם חווים אותה ויש צורך באנשי סייבר איכותיים, בעלי מקצוע עם ידע פרקטי מוכח, אבל למרבה הצער ככל שהצורך עלה, לא היה מי שימלא אותו.

ניקח כדוגמא בחור אחרי צבא, שחולם להיות רואה חשבון במשרד גדול ומוביל, הוא שואל כמה חברים על מכללה כזו או אחרת, נרשם, עובר את מסלול הלימודים והופ, יש לנו רואה חשבון מדופלם. כפי שלא הייתם הולכים לייעוץ אצל רואה חשבון שלא עבר הכשרה, או רופא שלא סיים את לימודיו בהצלחה, גם אי אפשר להעסיק מומחה אבטחה שאין לו את הידע והבסיס הנכונים והכלים כדי להגן על הארגון.

שליחות קטלנית – CYBER CODE – שם קוד סייבר

ההיכרות המאוד עמוקה שלי עם מכללות שונות, שבחלקן אפילו הרצתי, הביאה אותי למסקנה אחת: הרמה כאן נמוכה לא כי הסטודנטים חלשים, אלא כי התשתית הלימודית והחומר הנלמד עד לידע המעשי, נמצאים ברמה מאוד נמוכה, חלשה מכדי להוציא מומחה אבטחה. הבעיה היא שגם סביבת הלימוד וה-Facilities השונים, מארגון הכיתה ועד לנראות של המקום, היא פשוט נוראית עד לכדי מביישת. רבים אשר משלמים סכומי עתק לכמה חודשי לימוד, יוצאים בסופו של יום עם תעודה (בינלאומית של יצרן כזה אחר) אבל עם מפח נפש גדול.

מפח הנפש מתחיל בסיום הקורס, כאשר הלומדים מבינים כי בידם חתיכת נייר וסט שקפים שלא יוביל אותם למקום אליו היו רוצים להגיע. במקרה הטוב לאחר שליחת קורות חיים, הם מוזמנים לראיון ובזמן הראיון הם כבר מבינים, שכפי שרפי גינת היה אומר: “עשו עליהם קומבינה מארץ הקומבינות”. מאותה תחושת כאב של אותם אנשים שלא היה להם את המזל להיות בזמן הנכון במקום הנכון, ביחידת תקשוב עילית ולקבל את הכלים הבסיסים שיקנו להם מושג קלוש, הקמתי את קרנליוס.

אני ושותפי המייסדים חרטנו על דגלנו ליצור מקום שבסיסו הוא קודם כל לספק את הנדרש לצורך המטורף שהולך וגדל. כמו כן ליצור תוכנית הכשרה מקיפה ומעשית, תקראו לה “קורס החלומות” שכל אחד מאיתנו היה שמח לעבור, כדי להגיע למקום שהוא נמצא בו היום כמוביל טכנולוגי. חרטנו על דגלנו ליצור מקום שבצורתו הפיסית יהיה שווה את הדולר והדקה, שהשקיע הבחור לאחר הצבא שכל כמיהתו היא להיות מוביל טכנולוגי.

אומרים שתמונה שווה אלף מילים, אני אומר שמצגת שווה ידע בסיסי ו-Hands On  שווה משרת חלומות. אנו המייסדים רואים בעשייה שלנו מעבר לפאן הטכנולוגי שליחות ומחויבות אישית למען עתיד ישראלי טוב יותר.

יוסי כהן ארזי, מייסד קרנליוס.

לעוד מידע על אבטחת סייבר ועל לימוד סייבר באינטרנט התקשרו כעת או השאירו הודעתכם ונחזור אליכם.

מעוניין ללמוד קורס סייבר ואבטחת מידע בקרנליוס? לחץ כאן