את לימודי המקצועיים התחלתי בתיכון במגמת הנדסת תוכנה כשלאחריה המשכתי ללימודי טכנאי הנדסת תוכנה, אותם סיימתי בהצטיינות. בצבא התגייסתי לחיל התקשוב ושירתי ביחידה מיוחדת ומסווגת, בה התמקצעתי בתקשורת נתונים ואבטחת מידע. אופי היחידה שם דגש על הכשרה מקצועית ומקיפה המבוססת על לימוד עצמי ותרגול מעשי. את הצבא סיימתי כחייל מצטיין בעקבות פרויקט מיוחד אותו הובלתי.

מייד עם שחרורי התחלתי לעבוד במשרד ממשלתי כמהנדס תקשורת נתונים ולאחר מכן כיועץ אבטחת מידע. עבודתי היום יומית כוללת ניתוח איומים ואפיון מערכי הגנה מתאימים לארגון וכן הטמעה של מוצרי הגנה חדשים. כמו כן אני נדרש לבצע אין ספור ניתוחים לאחור (reversing) לפוגענים שנמצאים בקבצים שנשלחו אל עובדי הארגון וזאת על מנת להתחקות אחר מקור האיום ולספק מענה הגנתי מפני תקיפות עתידיות שלו.

לימודי סייבר מעשיים

לאורך כל שנותיי המקצועיות בצבא ובאזרחות, נשלחתי לאין ספור קורסים והשתלמויות מקצועיות במגוון המכללות הקיימות בארץ. בקורסים אלו ראיתי כי רמת הלימוד והחומר המועבר בהן איננו מקצועי מספיק, אבל מה שתסכל אותי יותר מכל הוא, שברוב הקורסים נלמד רק חומר תיאורטי והוא לא כולל תרגול מעשי ובאותם קורסים ספורים שבהם כן היה תרגול מעשי, הוא לא היה מספיק מקצועי ומקיף.

עבודתי דורשת ממני להישאר מעודכן כל הזמן וללמוד אין ספור טכניקות חדשות להגנה ולהתקפה. על אף כל הניסיון הקודם שלי, מעולם לא עברתי הכשרה מסודרת ומקיפה בתחום ההגנה בסייבר, פשוט כי אין כזו בארץ המיועדת למגזר האזרחי. בנוסף חיפשתי אין ספור פעמים קורס מקצועי בנושא מסוים בו אוכל להעמיק את הידע שלי ושוב לצערי לא מצאתי אחד כזה בארץ אשר מציג תרגול מעשי ברמה גבוהה.

זו בדיוק הסיבה שהחלטתי להיות שותף בהקמת קרנליוס, מרכז ידע ראשון מסוגו בארץ אשר יכשיר את המצטיינים הטכנולוגים של היום בלימודי סייבר מהמתקדמים בעולם, באופן מקיף ומקצועי ואשר שם דגש על מה שחסר כל כך במכללות הקיימות בארץ – תרגול מעשי.

יוסי כהן ארזי, מייסד קרנליוס.

לעוד מידע על אבטחת סייבר ועל לימוד סייבר באינטרנט התקשרו כעת או השאירו הודעתכם ונחזור אליכם.

מעוניין ללמוד סייבר ואבטחת מידע בקרנליוס? לחץ כאן