ישראל ידועה בתעשיית ההיי-טק המשגשגת ובתרבות הסטארט-אפים שלה המושכת אנשים השואפים להשיג משרות בעלות שכר גבוה בתנאים מצוינים. על פי הסקר שנערך בשנת 2022, 92% מהמשיבים הביעו את רצונם להצטרף למגזר ההייטק. תעשיית ההיי-טק זוהרת, לא רק במשכורות שעוקפות את השכר הממוצע במשק ביותר מכפול, אלא גם בזכות התנאים הנלווים המושכים שלה.

במאמר זה נביא טיפים איך להשתלב בהייטק, נסקור את רמות השכר בתחום ונמליץ על קורס מומחה סייבר ב”מכללת קרנליוס”.

איך להשתלב בתעשיית ההייטק – שלושה טיפים שיעזרו לכם להשתלב בתעשיית ההייטק

איך להשתלב בתעשיית ההייטק – חפשו חברים שימליצו עליכם

חברות היי-טק רבות מסתמכות על גישת “חבר מביא חבר” ומתגמלות עובדים המפנים חברים או בני משפחה למקום עבודתם. חשוב לציין כי כ-50% ממשרות ההייטק מאוישות באמצעות המלצות והפניות.

איך להשתלב בתעשיית ההיי טק – לשלוט בשפה האנגלית

שליטה באנגלית חיונית לעבודה בהייטק. לא רק שהיא חיונית לתקשורת עם לקוחות בינלאומיים, אלא שלא אחת גם התקשורת הפנימית בתוך החברות מתנהלת בעיקר באנגלית. אמנם הבנה בסיסית באנגלית היא נפוצה, אך ייתכן שהיא לא תספיק לניהול שיחות עסקיות ברמה מספקת.

 כדי להשתלב בתעשיית ההיי טק כדאי להשקיע בקורסים לאנגלית, במיוחד בקורסים העוסקים בכישורי שפה. בנוסף, כדאי לצרוך מדיה, כמו סדרות וסרטים הקשורים לעולם העסקים, עם כתוביות באנגלית כדי לשפר את יכולת הקריאה.

איך להשתלב בתעשיית ההיי טק –  הגדירו את תחום העניין שלכם והתמחו בו

תעשיית ההיי- טק מציעה מגוון רחב של תפקידים, ובשלב הראשון חשוב לבחור את מסלול הקריירה הרצוי לכם. לאחר שזיהיתם את תחום העניין שלכם, השלב הבא הוא לבחור את מסלול הלימודים המתאים ביותר.

מסלול א’: תואר אקדמי טכנולוגי:

זהו המסלול המקובל הכולל לימודים לתואר רלוונטי כגון מדעי המחשב או הנדסת תוכנה. בסיום הלימודים תוכלו להשתלב בחברות הייטק או סטארטאפים.

מסלול ב’: תעודת מקצוע ממכללה:

בעוד בוגרי אוניברסיטאות עשויים ליהנות מיוקרה בשל התארים האקדמיים שלהם, בוגרי מכללות עדיין יכולים להצליח מאוד בשוק העבודה באמצעות קורסים איכותיים במסלולים ובמקצועות שונים בתחום ההיי טק שמציעות מכללות רבות.

מסלול ג’: תכניות הסבה מקצועית:

 גם אם אתם מחזיקים בתארים או תעודות שאינן קשורות להייטק, ישנן תוכניות הסבה זמינות לאנשי מקצוע אקדמיים המבקשים לעבור לקריירות הייטק.

איך להשתלב בהיי טק – כמה מרוויחים בתעשייה

התעשייה הטכנולוגית (היי-טק) היא ענף שבו מרוויחים סכומי כסף גבוהים בצורה משמעותית. הצמיחה המרשימה של תעשיית ההיי-טק בשנים האחרונות גרמה לביקוש גבוה למומחים בעלי ידע מתקדם וכישורים מתקדמים במיוחד והיא מתגמלת את העובדים בהתאם.

בתחום ההיי-טק ניתן למצוא מגוון רחב של תפקידים, החל ממפתחי תוכנה ומהנדסי תוכנה עד מנהלים ומנהלי פיתוח מוצרים. שכרם של העובדים בתחום משתנה בהתאם לתפקיד, לרמת הניסיון ולמידת הידע שלהם, אך באופן עקרוני השכר הממוצע בתעשיית ההיי-טק גבוה באופן משמעותי מהשכר הממוצע במשק.

בנוסף, מנהלי החברות בהיי-טק מתגמלים את העובדים בתוספות שונות  כמו בונוסים, אופציות לרכישת מניות, ותוכניות פרסום.

הנה לדוגמא טבלת שכר המשקפת את השכר הממוצע בתעשיית ההי טק במקצועות השונים.

התפקיד שכר נטו לחודש בשנים הראשונות

 

שכר נטו לחודש לאחר 5 שנות ניסיון שכר נטו לחודש לעובד בכיר או למנהל
מהנדס אבטחת מידע

 

 

13,000- 10,000 שקלים 14.500 – 11,500 שקלים

 

17,000- 13,000 שקלים
מהנדס מערכות מידע

 

 

14,000 – 11,000 שקלים

 

19,000 – 15,000 שקלים

 

25,000 – 20,000 שקלים

 

סייבר מומחה אבטחת מידע

 

16,000 – 14,000 שקלים

 

20,000 -17,000 שקלים 27,000- 20,000 שקלים
בדיקת תוכנה

 

 

15.000 – 14,000 שקלים

 

17,000 – 15,000 שקלים

 

20,000 – 18,000 שקלים

 

מהנדס תוכנה

 

 

18,000 -15,000 שקלים 25,000 – 18,000 שקלים  30,000 – 25,000 שקלים

 

 

איך להשתלב בהיי טק – למה כדאי ללמוד לימודי סייבר?

מקצוע הסייבר כולל מרכיבים שונים, החל מתפקידים טכניים כמו מיישם סייבר ועד לתפקידים מקצועיים מתקדמים כמו טכנולוג סייבר, בודק פגיעות סייבר, חוקר סייבר ותפקידים ניהוליים כמו מנהל סייבר.

הצורך באנשי מקצוע מיומנים בתחום הסייבר גדל והולך מאחר שסביבת העבודה והמידע הרב של החברות השונות חשוף להתקפות ולפגיעה.

 יש ביקוש משמעותי לבוגרי קורסי סייבר בשוק העבודה. ארגונים, חברות ובעלי עסקים  מחפשים אנשי מקצוע שמבינים את התחום, מיומנים בו ויכולים להגן ביעילות על המרכיבים השונים ועל התשתיות שלהם.

תחום הגנת הסייבר מציע הזדמנויות לקידום קריירה, צמיחה אישית ותגמולים כספיים.  סייבר שכר נחשב לתחום השכר הגבוה במשק בשל הביקוש הגבוה והאופי המאתגר של המקצוע.

איך להשתלב בהיי טק: בואו ללמוד את מקצועות הסייבר!

קהל היעד המתאים לקורס סייבר הוא בדרך כלל אנשים בעלי זיקה ועניין במחשוב וטכנולוגיה, אנשים בעלי רצון ללמוד תחום חדש ומושגים מאתגרים וחדשניים ורצון לעסוק בתחום פעילות מבוקש.

קורס סייבר מתאים למגוון רחב של אנשים, לרבות בוגרי תיכון ללא תעודת בגרות ובעלי תואר ראשון במחשבים המחפשים השכלה מקצועית נוספת. עם זאת, סטודנטים ללא ידע וניסיון קודם במחשוב עשויים להזדקק לקורסי הכנה כדי לרכוש את הידע והכלים הדרושים בתחום טכנולוגי זה.

תנאי הקבלה לקורס כוללים בדרך כלל מבחן קבלה פרטני וראיון אישי עם מרצה בכיר בתחום.

“מכללת קרנליוס” מזמינה אתכם ללמוד קורס סייבר ויש לה מספר יתרונות.

הקורס נמצא בפיקוח משרד העבודה ומעניק הסמכה רשמית בסיום הקורס. תוכן הקורס מתמקד בהתנסות מעשית באמצעות מעבדות, סביבות וירטואליות וסימולציות והתלמידים מקבלים יחס אישי ותמיכה מצוות המורים ומרכז הידע.

לסיכום, איך להשתלב בהיי – טק:  באמצעות קורסים מקצועיים!

אם אתם מחפשים דרך איך להשתלב בהיי טק, ב”מכללת קרנליוס” מציעים לכם קורסים מקצועיים וסיוע במציאת עבודה.