אחד הקורסים הנחשבים ביותר בעולם ההייטק הוא קורס ניהול רשתות. אבל במה עוסק בכלל התחום הזה? אז ככה, עולם ניהול הרשתות למעשה עוסק בכל מה שקשור לרשתות מחשב, תקשורת ואינטרנט. קורס מנהלי רשתות במכללת קרנליוס מציע מספר מסלולים שתכליתם להעניק לכם את מירב הידע והניסיון שיש לנו בתחום תוך זמן יחסית קצר. מי ששם לב למגמות השוק וודאי הבחין בכך שמנהל רשת זהו תפקיד מבוקש ומוערך מאוד, כך שגם מבחינת השכר מנהלי רשתות מתוגמלים בצורה מכובדת.

בשנים האחרונות הביקוש למנהלי רשתות הולך ועולה בצורה חד משמעית. לאור העובדה הזו, בקורס מנהלי רשתות של מכללת קרנליוס תוכלו למצוא אוכלוסייה מגוונת מאוד: צעירים לצד מבוגרים, ואנשים שמחפשים מקצוע ראשון לצד בעלי תארים שמחפשים לעשות הסבת מקצוע. מנהלי רשתות מקצועיים יוכלו לעבוד במגוון עבודות שקשורות לתחום. כיום ישנם גופים רבים שזקוקים לאיש מקצוע שמומחה בכל הקשור לרשתות המחשב, לאינטרנט ולתקשורת החברה. כמו כן, בוגר קורס מנהלי רשתות יוכלו להשתלב גם בחברות תקשורת גדולות ומוכרות בארץ, וכך לטפס בסולם הדרגים.

קורס רשתות תקשורת מחשבים במכללת קרנליוס

במסגרת קורס ניהול רשתות תלמידי המכללה יקיפו נושאים רבים. מכיוון שהעבודה השוטפת בעולם הגדול דורשת התמחות במגוון תחומים, המכללה מדגישה מאוד את הפן היישומי והפרקטי, ולכן במהלך הקורס נלמד כיצד לתקן בעיות תקשורת שונות, כיצד לגבות ולשחזר קבצים, כיצד לפתוח הרשאות עבור גורמים שונים בארגון, כיצד לאבטח את הרשת הארגונית שלכם מפני חדירות ופריצות חיצוניות (וירוסים מהמייל/אינטרנט) ופנימיות (חיבור התקנים שאינם מורשים). כמו כן, בוגרי הקורס יוכלו להשתלב עם השנים בעבודות בתפקידים בכירים, כמו מנהלי IT שנצרכים מאוד בכל חברה טכנולוגית גדולה.

במסגרת קורס ניהול רשתות יקבלו הסטודנטים ידע נרחב בכל הקשור לתחום האינטרנט, רשתות התקשורת, המחשוב, מערכות ההפעלה, אבטחת המידע, התכנות ועוד. ככל שחולפות השנים התחום הזה מקבל במה ציבורית רחבה יותר והמודעות של הציבור לענף הזה רק הולכת ומתעצמת. ההתקדמות הטכנולוגית שמאפיינת כל כך את המאה ה-21 הופכת את העולם הדיגיטלי לחלק מהותי מהחיים המודרניים. ומכיוון שהביקוש רק הולך וגדל, והדרכים לייעל את העסק או הארגון באמצעות האמצעים הטכנולוגיים רק הולכות ומתרחבות, הצורך במנהלי רשתות מקצועיים רק הולך וגדל.

היכן עובדים בוגרי קורס רשתות תקשורת?

אחת השאלות הנפוצות שאנו מקבלים בעניין קורס מנהלי רשתות היא: באלו מקומות ניתן להשתלב לאחר סיום הקורס?

ובכן, סטודנטים שיסיימו את לימודיהם בהצלחה ויעמדו בכל התנאים הדרושים בשביל לקבל את התעודה הנכספת, יוכלו למצוא את עצמם משתלבים במגוון תחומים ותפקידים בחברות ההייטק השונות, בחברות אינטרנט, בחברות דיגיטל, בתעשייה, בבתי ספר ובמוסדות לימוד בתור אנשי מחשבים האחראים על התחזוקה השוטפת של המחשבים והרשתות שבמוסד. כמו כן, בוגרי מכללת קרנליוס יוכלו לעבוד במסגרות שונות אחרות שזקוקות באופן תדיר למומחי מחשבים המוסמכים לניהול הרשתות הפנימיות של הארגון.

כאן המקום לציין שקורס ניהול רשתות לא מכשיר אתכם רק לטפל בתקלות רשת. מלבד ההכשרה הזו אתם תלמדו כיצד להקים רשת מהשלב הבסיסי ביותר עד ההפעלה שלה בפועל באופן שוטף. הקורס הזה יאפשר לכם להעשיר את הידע שלכם במחשבים עד שתוכלו להקים רשת מחשב עצמאית בבית ובעבודה, עבור כל מטרה שהיא. בקורס מנהלי רשתות תלמדו נושאים חשובים ובסיסיים ביותר, כגון: רשת מקומית, סוגי רשתות, רשת מרחבית, רשת תקשורת פסיבית ואקטיבית, מושגי בסיס ברשת ותיאוריות, ציוד הרשתות (גייטוואי, נתב, רכזת וכדו’), פרוטוקול רשתות ועוד שלל נושאים.

כמה מרוויחים בוגרי קורס מנהלי רשתות?

מנהל רשת שסיים זה עתה את לימודיו ונמצא בתחילת דרכו בעולם ההייטק עשוי להרוויח בתקופה הראשונה של עבודתו סכומים שנעים בין 7,000 ₪ ל-10,000 ₪ בחודש. סכום זה מייצג כמובן את הממוצע, ובחלק מהמקרים ייתכן ותוכלו למצוא תפקידים עם שכר גבוה יותר. כמו כן, חשוב לזכור: בעולם ההייטק הדינמי והמתפתח עם השנים השכר שלכם עשוי רק לצמוח. לאחר כמה שנות וותק בתחום ועם צבירת ניסיון ומוניטין, מנהלי רשתות יוכלו להתקדם לתפקידים בכירים יותר בהם השכר כבר קופץ משמעותית לסכומים של 20,000-15,000 ₪.

בעניין זה, נציין שכר מוערך בתחומים נוספים:

תפקיד: תחום אחריות: שכר:
טכנאי / עוזר מנהל רשת אחראי על תקלות 8,000-6,000 ₪
מנהל רשת מנהל הרשת אחרי למעשה על כל מה שקשורה לתקלות מתקדמות, תחזוקת שרתים, כתיבת נהלים, שחזורים, גיבויים ועוד. 11,000-8,000 ₪
איש סיסטם איש הסיסטם אחרי על תכנון, תקלות בעלות אופי מורכב מאוד, מחקר, שירותים קריטיים, העברת ידע לסמכויות תחתונות, הטמעת טכנלוגיות ועוד. 17,000-13,000 ₪

 

קורס ניהול רשתות תקשורת מחיר

המחירים עשויים להשתנות משמעותית בין מכללה למכללה כך שלא ניתן לנקוב מחיר אחיד. לכל מכללה יש את הסטנדרטים והחישובים שלה. ובכל זאת, בקרב המכללות המובילות מחיר קורס מנהלי רשות עשוי לנוע בין 15,000 ₪ ל-20,000 ₪, כאשר הקורס יימשך כשנה עד שנה וחצי (תלוי בכמות שעות הלימוד).

 

5 דברים שכדאי לכל סטודנט לקורס ניהול רשתות תקשורת לדעת:

  1. אמנם מנהל רשת תקשורת עומד מאחורי הקלעים, אך למעשה הוא תמיד נמצא בלב העניינים.
  2. גם כאשר תקבלו תעודה מקצועית, עליכם לקחת בחשבון אפשרות שבשנותיכם הראשונות בעבודה השכר לא יהיה גבוה כמו שחשבתם.
  3. עולם רשתות התקשורת הוא עולם שמתעדכן רבות, מה שאומר שעליכם להיות תמיד עם אצבע על הדופק.
  4. כמובן שאין זה הכרחי, אך מי שיגיע לקורס עם ניסיון של טכנאי מחשבים לפחות כשנה – הדבר ייתן לו בסיס מעולה להתחיל ממנו.
  5. במידה ותעברו את כלל מבחני ההסמכה תזכו לתעודה מקצועית בין לאומית.

 

לסיכום:

בשנים האחרונות התחום של רשתות התקשורת הפך להיות תחום מאוד פופולארי. אם תעברו על מודעות ה’דרושים’ ועל האתרים השונים שמגייסים עובדים תוכלו למצוא מודעות רבות של חברות טלפונים סלולריים, חברות אינטרנט שונות ועוד שלל חברות שפשוט מחפשות מנהלי רשתות תקשורת בעלי השכלה ומיומנות בתחום. הבוגרים של מכללת קרנליוס שיצאו עם תעודת הסמכה יוכלו להתחיל לעבוד בעולם הזה, הן בתור שכירים והן בתור עצמאיים.