במציאות החיים המודרנית בה העולם הדיגיטלי תופס נתח משמעותי מחיינו, תחום אבטחת סייבר הפך להיות ענף קריטי עבור ארגונים וחברות עסקיות, בכל הגדלים ומכל המינים. איומי הסייבר אינם דועכים, ולהיפך – ככל שחולף הזמן הם רק משתכללים ומפתחים את עצמם כך שלפתח החברות נקרים מדי יום סיכונים חדשים ואיומי אבטחה מתקדמים. הדרך להתמודד עם האיומים הללו דורשת אנשי מקצוע איכותיים שבקיאים בעולם אבטחת הסייבר, אחת הדרכים להיכנס לתוך הענף המסקרן הזה היא על ידי קורס אנליסט סייבר.

קורס אנליסט סייבר: שער כניסה לעולם רחב

 בתוך העולם הרחב של אבטחת מידע מנתחי סייבר זוכים לתפקיד משמעותי ונכבד, כאשר המסלול לזכות להכשרה המקצועית הזו מצריך מסע הכשרה מקצועי. מכללת קרנליוס פותח את שעריה לכלל המעוניינים להצטרף לקורס אנליסט סייבר מתומצת, מעשי וממקצע, אך לפני כן כדאי לקרוא כמה מילים על המקצוע אנליסט סייבר. 

במאמר הבא נשתדל להסביר במילים פשוטות מהו קורס אנליסט סייבר, מהם היתרונות שיש בתחום זה, מהן התכונות הנדרשות מאנליסט סייבר ועוד תחומי ידע רלוונטיים שעשויים לסייע לכם בכניסתכם לאחד מענפי התעסוקה המרתקים ביותר בשוק.

מהו קורס אנליסט סייבר?

קורס אנליסט סייבר במכללת קרנליוס הוא קורס מקיף שנועד להכשיר אנשי מקצוע עם הבנה עמוקה בכל הקשור לעולם הסייבר ושיטות העבודה המומלצות. המשתתפים בקורס אנליסט סייבר יזכו לכסות מגוון רחב מאוד של נושאים, כאשר בין היתר ילמדו המשתתפים על אבטחת רשת, ניתוח איומי סייבר, אופן תגובה לאירועים, קריפטוגרפיה ועוד. עולם אבטחת המידע מזמן לעובדים בו אתגרים חדשים מדי יום, ומשום כך יש להכשיר את הסטודנטים לזיהוי ותגובה נכונים ומהירים לאיומי הסייבר השונים, וכן לרכוש כלים ליישום אמצעי אבטחה בצורה היעילה ביותר.

במידה והתחומים המנויים לעיל אינם ברורים לכם באופן מלא, נסביר בקצרה אודות התחומים השונים שקורס אנליסט סייבר מכסה:

  • אבטחת רשת – בנושא זה ילמדו הסטודנטים על מושגי יסוד באבטח רשת, כולל מערכות זיהוי ומניעת פרצות, חומות אש ו-VPN.
  • קריפטוגרפיה – בנושא זה ילמדו הסטודנטים בצורה מסודרת על אלגוריתמי הצפנה ועל הדרך להשתמש בהם בצורה מיטבית לטובת אבטחת מידע רגיש.
  • תגובה לאירועים – תגובה לאירועים היא אחד הנושאים החשובים ביותר. בנושא זה ילמדו המשתתפים על האופן בו עליהם לפעול כאשר מתרחשת פרצת אבטחה, מהי הדרך לערוך זיהוי פלילי ואיך מתאוששים מתקרית של פרצת אבטחה.
  • ניתוח איומי סייבר – איומי סייבר הם דבר שכיח בחברות, וככל שהחברה גדולה יותר ככל הנראה האיומים עליה יהיו תדירים יותר. בנושא זה ילמדו התלמידים כיצד להגיב ולנתח את האיומים האחרונים שכוונו על החברה, זאת תוך היכרות עם מודיעין איומים, ניטור אבטחת מידע וניתוח תוכנות זדוניות.
  • בדיקת חדירה – נקודות תורפה הן הנקודות דרכן האויב יכול לחדור, ובשל כך אחת הדרכים בהן מנתח סייבר מייעל את מערכות ההגנה של הארגון עליו הוא אמון היא על ידי ביצוע התקפות דמה. בנושא לימוד זה ינסו התלמידים להיכנס לראש של פושעי הסייבר ו’לנבא’ את הצעדים הבאים שלהם, זאת מתוך מגמה למנוע כמה שניתן איומי סייבר והתקפות זדוניות.

קורס אנליסט סייבר במכללת קרנליוס מקבל דגש מיוחד על ההיבט הפרקטי. הדבר בא לידי ביטוי בכך שהסטודנטים מבצעים תרגילים מעשיים וכן סימולציות המדמות סיטואציות מהעולם האמיתי. תהליך זה מאפשר לסטודנטים ליישם בצורה הטובה ביותר את הידע התאורטי שהם רכשו. מכללת קרנליוס סבורה שאיכות ההכשרה טמונה דווקא במפגש עם המציאות הממשית, כך שקורס אנליסט סייבר במכללת קרנליוס מהווה הזדמנות מעולה לרכוש סל כלים פרקטי ומקצועי.

קורס אנליסט סייבר

הדרך להצלחה: 7 יתרונות של קריירה כאנליסט סייבר

קורס אנליסט סייבר נועד להכשיר אתכם לקריירה ארוכה בעולם הסייבר. קורס זה מהווה עבורכם את שער הכניסה לעולם מרתק ורחב. ריכזנו עבורכם 7 יתרונות משמעותיים שיש לאנליסט סייבר בשוק העבודה:

ביקוש גבוה

ככל שאיום התקפות הסייבר גובר הביקוש לאנשי מקצוע מעולם אבטחת המידע עולה גם כן, ובפרט ביקוש לאנליסטים בענף הסייבר. על פי התחזיות, הביקוש הזה לא עשוי לדעוך בשנים הקרובות, ולהיפך – להמשיך לטפס.

הזדמנויות לקידום בקריירה

 קורס אנליסט סייבר הוא למעשה שער הכניסה לעולם שלם שרק ילך וייפתח בפני האנשים המתאימים. באמצעות רכישה של הסמכות נוספות וביצוע של תפקידים בכירים יותר – השמיים הם הגבול עבורכם.

משכורות תחרותיות

אנליסט סייבר מתוגמל היטב על כישוריו ומומחיותו, כאשר מטבע הדברים ככל שהניסיון עולה והיקף העבודה מתרחב השכר עולה גם כן בצורה משמעותית.

עבודה מאתגרת

עבודה כאנליסט סייבר היא עבודה בעלת אתגרים חדשים ומורכבים. מכיוון שהתפקיד ביסודו דורש להיות צעד אחד לפני האויב – אנשי אבטחת מידע מאתגרים את עצמם בכל יום עבודה.

הזדמנות ללמידה וצמיחה

עולם אבטחת המידע צומח במהירות וכעת הוא פותח עבור קהל יעד רחב אפשרות לרכוש ידע ומומחיות מענף מתפתח – אנליסט סייבר.

השפעה חיובית

מאחורי המקצועיות והשכר המתגמל יש גם המון משמעות. קורס אנליסט סייבר יאפשר לכם לקחת חלק בשקט הנפשי של החברות והארגונים השונים ובכך להשפיע בצורה חיובית על ההתנהלות השוטפת של העסקים והמיזמים בישראל.

מסלולי קריירה מגוונים

קריירה בתור אנליסט סייבר יכולה להתגלות כמגוונת ומעשירה מאוד. עם הזמן תוכלו למצוא את עצמכם נוגעים בתחומי ידע רבים ומרתקים, בדוגמת פעולות אבטחה, מודיעין איומים ועוד. 

לאור זאת אין ספק כי קריירה בתור אנליסט סייבר מהווה הזדמנות נפלאה להיכנס לתחום מתפתח ומבוקש, כזה המעניק תנאים מעולים לעובדים ומאפשר להם גם קריירה מהנה ומאתגרת. אם האפיקים הללו מעניינים אתכם – קורס אנליסט סייבר עשוי להתאים לכם.

שכר לאחר קורס אנליסט סייבר

נכון ל 2023, השכר של אנליסט SOC עם ניסיון של 3-2 שנות וותק עשוי להרוויח שכר ממוצע הנע בין 11,000 ₪ ל-15,500 ₪. השכר של מומחה בעל וותק גדול יותר של 5-3 שנים יעלה בהתאם וינוע בין 15,000 ₪ ל-18,500 ₪. אנליסט עם ניסיון רב יותר של 5 שנים ויותר יזכה לשדרוג נאה ולתלוש מכובד שינוע בין 18,000 ₪ ל-22,500 ₪, כאשר ראש צוות יזכה לשכר גבוה עוד יותר הנע בין 23,000 ₪ ל-29,500 ₪.

שליטה באומנות הסייבר: קורס אנליסט סייבר

לצד כל היתרונות שמנינו לעיל, כדאי לדעת שתפקיד אנליסט סייבר איננו מתאים לכל אחד. ישנן דרישות מסוימות שנדרשות כבסיס עבור מי שמבקש להיכנס לתחום זה, כאשר חלקן תכונות טבעיות וחלקן תכונות שניתן לרכוש במהלך הזמן:

  • מיומנויות פתרון בעיות – מסוגלות לנתח מורכבויות במצב האבטחה, ומנגד לפתח פתרונות רלוונטיים לטובת הפחתת איומים.
  • עבודת צוות – מי שמעוניין להיות אנליסט סייבר לא יכול לבוא בגישה סוליסטית. אנליסט סייבר מוכרח לדעת לעבוד בשיתוף פעולה בצוות בכדי להשיג את מטרות ההגנה המשותפות.
  • גמישות – עבודה בתחום אבטחת מידע דורשת גמישות. לא תמיד התוכניות המאורגנות יוצאות לפועל בתבנית הקבועה מראש, ולכן נדרשת יכולת הסתגלות מהירה למצבי עבודה חדשים.
  • למידה מתמשכת – עבודת הלמידה איננה נגמרת בסיום הקורס, אלא נמשכת לאורך כל שלבי העבודה שלכם בתחום. היו מוכנים לכך. 

בשורה התחתונה, אנליסט סייבר מוכרח לדעת לשלב בין מקצועיות ומומחיות לבין יכולת עבודה בשיתוף פעולה בצוות. רק עבודה בתצורה כזו יכולה להפיק את המירב עבור החברות והארגונים עליהם אנליסט הסייבר אמון.