טבלת מרכזי לימודי ותנאי קבלה ללימודי סייבר

בשל הביקוש הרב שעלה מהשטח, הן מצד חברות ממשלתיות והן מצד גופים פרטיים, קמו להם מרכזי הכשרה רבים ללימודי לוחמת סייבר. ענף הסייבר כולל בתוכו תחומים רבים הדורשים התמקצעות מיוחדת, ואת המקצועות הללו מציעים מרכזי הלימוד לרבים.

אז מי הם אותם מרכזי לימוד? היכן ניתן ללמוד לוחמת סייבר בצורה רצינית? ומהם הפרטים הנוספים שעליכם לדעת לפני שאתם מתחילים ללמוד? כל זאת ועוד בטבלה הבא.

שם המרכז: סוג הכשרה: תנאי קבלה לקורס סייבר: מספר טלפון:
קרנליוס לימודי סייבר תנאי קבלה – המרכז הארצי ללימודי סייבר קורסי סייבר ואבטחת מידע אנגלית בסיסית בלבד 03-566-3155
סלע לימודי סייבר תנאי קבלה – מובילים בהייטק קורס סייבר ראיון מקצועי ואישי, מבחן התאמה בתיאום עם חברת פילת וחודש התנסות בלימודי סייבר. 03-6176666
HIT לימודי סייבר תנאי קבלה – מכון טכנולוגי חולון קורס מיישמי הגנת סייבר – יכולת קריאת טקסט באנגלית ברמה סבירה.

– ידע בניהול שרתים של Microsoft.

– ידע בניהול ציוד תקשורת (CCNA).

6441*
היחידה ללימודי חוץ – לימודי סייבר תנאי קבלה קורס סייבר ואבטחת מידע 1. בוגרי 12 שנות לימוד

2. ועדת קבלה

073-7772036
John Bryce – לימודי סייבר תנאי קבלה

 

קורס מגן סייבר אבטח מידע והגנה על רשתות ארגוניות 1. ראיון אישי / ייעוץ להכוונה מקצועית

2. מעבר בחינת התאמה הבודקת: יכולת חשיבה לוגית, יכולת פתרון בעיות ושליטה באנגלית

6460*
HackerU – לימודי סייבר תנאי קבלה המרכז להשמה והכשרת עובדים למקצועות ההייטק קורס סייבר ואבטחת מידע Ethical Hacking אין צורך ברקע קודם 072-2584907
מכללת INT – לימודי סייבר תנאי קבלה קורס סייבר – אנשים אשר מחפשים את תפקידם הראשון בעולם הסייבר בתעשייה

– אנגלית ברמה טובה

– מעבר מבחן התאמה לקורס

6377*
עתיד – רשת מכללות טכנולוגיות הנדסאי תוכנה בהתמחות בסייבר תעודת בגרות (מקצועות מתמטיקה 3 יח’, אנגלית 3 יח’, הבעה 2 יח’) או – מכינה טכנולוגית 9088*
המכללה האקדמית גליל מערבי קורס סייבר ואבטחת מידע מבחן מיון ראשוני וראיון אישי 073-7766630
See security קורס מיישם הגנת סייבר – CSP שליטה ב- Windows Servers, תקשורת, יסודות Linux. קריאה באנגלית, בוגר 12 שנות לימוד (או באישור ועדת חריגים), עמידה בראיון אישי עם אבי ויסמן. 03-6122831 או 0548787769

 

** אין להסתכל על הכתוב כעובדה מוגמרת, יש לבדוק את תנאי הקבלה מול מוסד הלימוד.

מה הביא לביקוש הרב ולעליה בתנאי קבלה לקורס סייבר?

לפני שנרחיב לעומק על לימודי סייבר ותנאי קבלה חשוב לדבר על הטלטלות הרבות שחווה המציאות האנושית בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית של עולם המדע. פעולות פשוטות שנעשו בעבר על ידי מספר רב של אנשים ושלקחו זמן רב, מתבצעות כיום בלחיצת כפתור פשוטה. במאה השנים האחרונות ובפרט במאה ה-21, פני המציאות השתנו בתכלית. רכבים, מטוסים, כלי עבודה חשמליים, טלפונים ניידים ועוד – כל אלה שינו את פני העולם העסקי, הביטחוני והתרבותי מקצה לקצה. מיום ליום נכנסים פיתוחים חדשים ומשכללים את שגרת חיינו בצורה משמעותית.

אולם ליתרונות הרבים הללו מצטרפים גם מורכבויות וסכנות רבות. כיום רוב הפעילות של כל חברה או ארגון, ציבורי או פרטי, מתנהלת בצורה ממוחשבת הנעזרת ברשת האינטרנט. מכיוון שמאגרי המידע האישיים והרגישים של החברות השונות נמצאים במרחב הזה, התעוררו להם פושעי מקלדת למיניהם המבקשים להשיג את מבוקשם דרך המרחב הרשתי. כך, באמצעות חדירה למחשבי הארגון, יוכלו פושעי הסייבר להשיג עמדת יתרון ובכך לסחוט כספים גדולים או רווחים אחרים מאותם חברות וארגונים.

לימודי סייבר – קצת מעבר לתנאי קבלה

ברור כיום לכל בר דעת שהמלחמה בין ישראל לאויביה איננה מצטמצמת לזירת הקרב הפיזית בלבד, אלא יותר ויותר לזירת המחשובית – והזירה הזו הופכת להיות מורכבת מיום ליום. מכיוון שכיום לא כל כך מסובך להשיג גישה למחשב כלשהו, עולם הפשע הזה נעשה פרוץ ומופקר לכל. גם נער בן 15 שהתעניין בנושא זה יכול להוות איום על אנשים פרטיים ולפעמים אפילו על חברות. המשמעות של המצב הזה היא, שבדיוק כמו באיומים פיזיים הדורשים צבא הגנה, כך גם באיומי סייבר – הציבור בישראל ובעולם בכלל זקוק לאנשי סייבר מקצועיים.

יחידי סגולה מצליחים ללמוד את שיטות ההגנה ודרכי החשיבה של האויב בכוחות עצמם – וגם הם יזדקקו להתאמות שונות, אולם הרוב המוחלט של אנשי הסייבר זקוק להכוונה מקצועית בתחומי לוחמת סייבר, אבטחת מידע, טרור טכנולוגי ועוד. הלימודים הללו, ללא ספק, הם מהלימודים המרתקים ביותר שיש לשוק הלימודים הנוכחי להציע, והתגמול שמקבלים העובדים בו נותן תמריץ רציני להשקיע בתחום הזה. אז במידה ולימודי סייבר מעניינים אתכם – המאמר הבא נכתב עבורכם.

קורס סייבר תנאי קבלה
קורס סייבר תנאי קבלה

תנאי קבלה ללימודי תעודה בלוחמת סייבר

במשך שנים רבות הדרך המקובלת ללימוד לוחמת סייבר הייתה דרך האוניברסיטאות המוכרות, באמצעות התמחות סייבר לאחר תואר ראשון במדעי המחשב. אולם עם השנים מרכזי לימוד שונים החלו להציע לימודי תעודה המכשירים את הסטודנטים לתחום זה, גם מבלי לעבור מספר שנים באקדמיה. היתרון בקורס מעין זה הוא, שמרכז הלימודים מתמצת את לימוד החומר לתקופה קצרה יחסית, ושם דגש מיוחד על ההיבט המעשי שבלימודים – שכידוע הוא הכלי החשוב ביותר לעבודה בשטח.

בסיום מספר חודשי לימוד של קורס סייבר ואבטחת מידע תוכלו לקבל תעודת בוגר קורס סייבר. כיום מקומות העבודה מקבלים יותר ויותר בוגרי קורס סייבר שעברו הכשרה מקצועית, כך שגם שנות הלימוד שלמדתם אינן מהוות פרמטר קריטי כאמור. תנאי הקבלה לקורסים אלה אינם אחידים, כאשר כל מכללה מציבה לעצמה דרישות שונות. יש המבקשים לעבור מבחן מקדים, יש הבודקים את הרמה שלכם באנגלית, יש התולים את קבלתכם לקורס בראיון אישי, ויש המבקשים את מכלול הדרישות הללו יחד.

תנאי קבלה בלימודי סייבר

על אף העובדה שתחום הסייבר הוא תחום פופולרי ומבוקש מאוד, נכון להיום אין אוניברסיטה בישראל שמציעה תואר ראשון שמתמקד בלימודי סייבר. עם זאת וכפי שציינו באוניברסיטאות השונות ניתן לשלב בלימודי תואר ראשון במדעי המחשב התמחות בסייבר, ולחילופין ללמוד תואר במערכת מידע עם התמחות בסייבר. גם באפיקים אלה תנאי הקבלה ללימודי סייבר יהיו שונים ממוסד לימודים אחד למוסד לימודים אחר, אך בכל הקשור לתנאי קבלה לאוניברסיטאות – תנאי הקבלה קפדניים בהרבה מאלה של מרכזי הלימודים שמציעים קורסים להכשרת לוחמי סייבר.

במידה ואינני עומד בתנאי הקבלה לקורס סייבר – יש מה לעשות?

פעמים רבות אנשים מעוניינים להתקבל ללימודים מסוימים אך למרבה הצער או שהם לא עברו את הריאיון, או שאין להם מלכתחילה את התנאים המתאימים. בנושא הזה אנו מציעים לכם לפתוח את הראש ולהבין שגורלכם לא בהכרח נחרץ. לא הצלחתם להתקבל? נסו שוב! שלחו מייל למוסד הלימודים, תראו רצינות, בקשו לבצע ראיון חוזר או לעבור לוועדת חריגים – ומי יודע, אולי ניסיונותיכם יצליחו.

לימודי סייבר במכללת קרנליוס

מכללת קרנליוס, מרכז הלימודים להכשרת לוחמי סייבר, שמה לה למטרה להכשיר כמה שיותר לוחמי סייבר בישראל, בדרך המקצועית והמעשית ביותר. נכון להיום חסרים בישראל יותר מ-10,000 אנשי סייבר. זאת אחת הסיבות שבזכותה 85% מהבוגרים של מכללת קרנליוס מוצאים עבודה בתחום אבטחת המידע תוך פרק זמן קצר. חלקם, עוד לפני שהם סיימו בכלל את הקורס.

אבטחת מידע זהו תחום שהולך וגדל כל הזמן, ושווה לכם להיות חלק ממנו. ככל שהעולם עובר יותר למחשב ולמדיה ככה אנחנו חשופים ליותר סכנות ולפשעי סייבר. אנשים מפחדים על הפרטיות שלהם. חברות גדולות חוששות על המידע שלהן. צבאות מפחדים על הסודות שלהם. בנקים? עניתם נכון – על הכסף שלהם. ואת הכל ניתן לחשוף ולפרוץ בכמה קליקים פשוטים.

קרנליוס – מוסד הלימודים היחיד בישראל שמקנה תעודה של מערך הסייבר הלאומי

קרנליוס זהו מרכז לימודי הסייבר היחיד בישראל שמקנה לכם גם את התעודה של מערך הסייבר הלאומי וגם את תעודות מייקרוסופט הבינלאומי. מרכז לימודי הסייבר קרנליוס הוקם על ידי אנשים בעלי רקע עשיר בתחום הסייבר, כך שהם נושמים וחיים מדי יום את התחום המרתק הזה.

בוגרי קורס סייבר של קרנליוס מגיעים למשכורות התחלתיות יפות מאוד. אם תשוו סטודנט להנדסת תוכנה שהולך לריאיון עם ידע תאורטי אחרי 3 שנים בתואר, לעומת בוגר קרנליוס שהולך עם ידע פרקטי אחרי 11 חודשי קורס הכוללים גם שיעורים פרטיים אצל מקצוענים, תבינו למה 85% מהתלמידים שלנו מתקבלים לעבודה במהירות.

מכללת קרנליוס שמה דגש מיוחד על ידע יישומי

ההייטק בישראל נמצא בצמחיה אדירה עם כל אקזיט וחברת ענק שפותחת כאן חממת פיתוח. הביקוש לאנשי סייבר גדל כל הזמן, ויחד עם הביקוש גדלות גם המשכורות. כדי להתקבל לעבודה בתחום חשוב להגיע מוכנים לריאיון עבודה. ביקוש גבוה עדיים לא מבטיח שכל מי שלמד סייבר באיזו מכללה, ידע את העבודה בפועל. לכן בקרנליוס לא מתמקדים בתאוריה אלא בפרקטיקה, כי עם תוצאות אי אפשר להתווכח ועל תאוריות אפשר לדבר בלי סוף.

מי ששם לב למגמות הנוכחיות שנושבות בשוק העבודה ובתנאים שהחברות השונות מציגות לקבלה לעבודה, וודאי שם לב לכך שכמה חברות גדולות בישראל כבר אמרו שהקריטריון היחיד שמעניין אותם היום, הוא ביצוע. לכן, את הסיפורים על תעודת בגרות טובה וציונים גבוהים בתואר, תוכלו להשאיר במחשב שלכם, אך את המיומנות והמקצועיות שרכשתם במרכז הלימודים שלכם – כדאי שתביאו איתכם לראיון העבודה.

לא רק תנאי כניסה ללימודי סייבר – בדקתם שיש סימולטור ייחודי המכין אתכם לעבודה?

כדי לספק לכם את היכולות הפרקטיות פיתחנו סימולטור ייחודי המדמה התקפות סייבר שתלמידי הקורס שלנו מתאמנים עליו ורוכשים איתו ניסיון. ככה הם מגיעים מוכנים לראיון העבודה שאנחנו דואגים לסדר להם. העבודה מול הסימולטור נותנת לבוגרים של קרנליוס יתרון משמעותי מול כל המתחרים שלהם בתחום. בנוסף הבוגרים שלנו מגיעים לקרנליוס גם לאחר סיום הלימודים כדי להתכונן לראיונות עבודה יחד עם הסימולטור והמרצים. ככה שאנחנו דואגים לכם גם אחרי שסיימתם.

אז איזה תעודות קרנליוס מספקת לכם במסגרת מחיר הקורס?

  1. תעודה של מערך הסייבר הלאומי.
  2. MCSA מלא של מייקרוסופט.
  3. 3 תעודות בין לאומיות.
  4. תעודה של משרד העבודה והרווחה.
  5. התעודה הבין לאומית של קרנליוס.

הקורס של קרנליוס למעשה הוא היחיד בארץ שנמצא בפיקוח מלא של המדינה לתלמידים שבאים ללא רקע או כל ניסיון בתחום. אז אם אתם רוצים לבדוק אם תחום הסייבר מתאים גם לכם, השאירו פרטים ואנו נשמח לחזור אליכם בהקדם.