חוקר סייבר שכר 2023

כמו בכל תחום גם בתחום הסייבר טווחי המשכורות מבקשים לייצג את מנעד המשכורות הרחב של ציבור העובדים בתחום. כמובן ייתכנו מקרים בהם אדם מסוים ישתכר בשכר גבוה יותר או נמוך יותר ממה שמופיע בנתונים הכללים, אך ניתן לומר שהממצאים משקפים את המציאות בצורה טובה.

בטבלה הבאה אספנו מספר תחומים בעולם הסייבר ופירטנו את טווח המשכורות של העובדים בתחומים השונים. יש לציין שהמספרים משקפים את השכר החודשי באלפים.

תפקיד 0-2 שנות וותק 3-5 שנות וותק 6 שנות וותק+
חוקר סייבר 16-19 אלף 19-26 אלף 25-31 אלף
מפתח תוכנות סייבר 13-16 אלף 16-29 אלף 28-31 אלף
מומחה סייבר 13-16 אלף 16-20 אלף 20-27 אלף
מיישם אבטחת מידע 10-13 אלף 12-16 אלף 16-21 אלף
Reverse Engineering 21-26 אלף 25-29 אלף 29-39 אלף

 

ככל שחולפות השנים עולם המחשוב רק הולך ומתקדם גוברת החשיבות של חוקר סייבר שכר. פעולות שבעבר דרשו מאמץ רב נעשות כיום על ידי לחיצת כפתור פשוטה. יחד עם זאת, ההתקדמות הטכנולוגית פתחה פתח עבור פושעי סייבר המבקשים להשיג את מבוקשם דרך המרחב הזה. כיום איומי הסייבר הולכים וגדלים מדי יום, כאשר ארגונים, מוסדות ומערכות מחשוב של עסקים נמצאים תחת איומים וניסיונות תקיפה בלתי פוסקים.

כוחות ההגנה והאבטחה אמנם משתדרגים ומוצאים דרכים יצירתיות יותר לחסום את אותם פושעים, אך בד בבד גם שיטות העבודה של ההאקרים לא נחות על זרי הדפנה. המשמעות של המציאות הזו היא, שעד שלא נגיע לימים בהם אפשרויות הפריצה ייחסמו לגמרי, כוחות ההגנה ייאלצו להמשיך להרחיב את שורותיהם ולקבל אליהם את מיטב המוחות שמעוניינים להיכנס לזירה הזו.

לא כל אחד מתאים להיות חוקר סייבר. אך מי שמתאים לעבודה הזו – יזכה לשכר הולם ביותר. ענף הסייבר ידוע במשכורות הגבוהות שהוא נותן לעובדיו, ובתוך העולם הזה השכר של חוקר סייבר דורש התייחסות. בשורות הבאות נעסוק בשכר הממוצע במספר תחומים בעולם הסייבר ובתוכם השכר הממוצע של חוקר סייבר.

מהו השכר הממוצע בעולם הסייבר בהשוואה לחוקר סייבר שכר?

כפי שציינו עולם הסייבר בכלל וחוקר סייבר שכר בפרט נמצאים בעלייה משמעותית מזה כמה שנים טובות ואף צפויים לעלות עוד בשנים הקרובות. ככל שהעולם צועד למקום ‘מחשובי’ ומשוכלל יותר – כך הצורך באנשי סייבר מקצועיים גובר. לאור זאת חברות רבות מגייסות עובדים רבים בתחום הסייבר ואבטחת המידע, כאשר המועמדים האיכותיים ביותר יזכו להיכנס לחברות הגדולות והמעניינות ביותר.

על פי ממצאים של מומחים בתחום, כבר בימים אלה ניתן לזהות מחסור בעובדים בענף הסייבר והדבר עתיד לגדול ככל שהשנים תתקדמנה. מדוע חשוב שתדעו זאת וכיצד הדבר משליך על שכר חוקר סייבר? התשובה לכך פשוטה: תחום הסייבר הוא המקצוע של ההווה והעתיד, ודרכו ניתן להגיע לסכומי כסף נאים מאוד. וכשהביקוש גבוה – גם התלוש בסוף החודש גבוה.

כיום ניתן לזהות מעבר ברור בפקולטות הלימוד. אם בעבר מסדרונות מדעי הרוח והחברה היו מלאים על פני מסדרונות המדעים המדויקים, הרי שכיום המצב השתנה. ענף הסייבר נמצא גם הוא בתוך המדעים המדויקים ואכן ניתן למצוא כיום סטודנטים רבים הבוחרים להתמקצע בעולם הזה. הסטודנטים המצטיינים שיבחרו להשקיע ולהביא את עצמם לשיא יכולת המיצוי שלהם, יזכו להשתלב בחברות הייטק בכירות ולקבל תנאי שכר מעולים.

משכורת חוקר סייבר  – הכשרה מקצועית במרכז הידע להכשת מומחי סייבר – KERNELiOS

ידוע שענף ההייטק כבר שנים רבות מציג משכורות מכובדות מאוד. יחד עם זאת בשנים האחרונות נראה שהשכר הממוצע בעולם ההייטק נותר די מאוזן, שעה שעולם הסייבר ובייחוד שכר חוקר זוכה סייבר לתשואות גבוהות ביותר בתנאי השכר. והנתונים יעידו בעד עצמם.

כאן המקום לציין ש”עולם הסייבר” איננו מייצג תחום ספציפי, אלא בית אב תחתיו תוכלו למצוא תחומים וענפים שונים. בעולם הסייבר ישנן אפשרויות תעסוקה רבות, החל ממשרות בתחום המחקר והפיתוח ועד משרות בתחום מומחי חדירות ובדיקות. במכללת קרנליוס תוכלו לקבל הסברים מפורטים על כל אחד מהתחומים הללו, ואולי אף לעבור הכשרה מקצועית במרכז הלימודים שיפתח לכם את השער לעולם הסייבר.

*מעודכן לשנת 2023