הכשרת מומחי סייבר – הדרך להילחם בפושעי סייבר

העולם המודרני הולך ומתפתח מיום ליום ואיתו הביקוש הרב של הכשרת מומחי סייבר, כך שפעולות שלקחו בעבר המון זמן ודרשו הרבה משאבים נעשים בימינו בלחיצת כפתור קלה. אולם, כפתגם הידוע – “אליה וקוץ בה”. המציאות הזו גם פותחת שערים ואפשרויות פריצה עבור פושעי סייבר רבים. כיום, כל נער חשוף למידע עצום שקיים ברשת האינטרנט. במידע הזה ניתן להשתמש לצרכים חיוביים, אך גם ניתן לבחור להזיק איתו. מתקפות הסייבר הפועלות באופן “רחוק”, כך שאת פני הפושע איננו רואים, הופכות את עולם המחשוב לכזה שדורש מומחי סייבר אמיתיים. מומחים שידעו להשתלב בחברות הגדלות, ואפילו בהגנה על מדינת ישראל מפני טרור הסייבר החדש שמנסה לאיים עלינו מדי יום.

כמו כל תחום ואולי במקרה שלנו אפילו יותר – עולם הסייבר דורש הכשרה מקצועית. הכשרה מקצועית של מומחי סייבר לא יכולה להתבצע על ידי כל אדם או כל גוף. בכדי להכשיר אדם להיות מומחה סייבר יש להעביר לו לא רק מידע תאורטי, אלא גם המון מידע מעשי שמגיע מהשטח. 

במכללת קרנליוס שמים דגש רב על יישומיות של המידע. הסטודנטים במכללה נחשפים למגוון אדיר של נושאי לימוד ושיטות הגנה והתקפה שקיימות בעולם הסייבר. הסטודנטים מתנסים בכלים שממחישים בצורה מדויקת את מה שמתרחש בעולם האמיתי. אנו סבורים כי המפגש הזה, המשלב בצורה מופלאה ידע תאורטי וניסיון מעשי, מכשיר מומחי סייבר ברמה הגבוהה ביותר.

 

הכשרת מומחי סייבר במכללת קרנליוס

קשב לשטח. שתי המילים הללו הן אולי החשובות ביותר בכל עולם הסייבר. ומדוע? מפני שכאמור עולם המחשוב הולך ומתפתח בכל יום, וכנגדו פושעי הסייבר נעשים מתוחכמים יותר. מי שיבוא לזירת המלחמה עם ידע קדום, למרות שהידע שלו רב מאוד – בפועל הוא לא יהיה מוכן לאתגרים הנוכחיים. במכללת קרנליוס קיים דגש רב מאוד על הקשבה לצרכים של שוק הסייבר ועל התאמה של נושאי ותכני הלימוד לאותם צרכים.

מכללת קרנליוס משקיעה מאמצים רבים בכוח אדם איכותי ביותר, בעל ניסיון מעשי רב ויחסים בין אנושיים גבוהים – כל זאת בשביל שבסופו של יום הסטודנטים יקבלו את המידע והניסיון הנחוצים בשביל לצאת לעולם הגדול. במכללה עסוקים כל הזמן בהתחדשות ובעדכון של המידע הנוכחי. הדבר בא לידי ביטוי בכתיבת תרגילים, סימולטורים, אמצעי הכוונה וספרות – שכולם יחד הופכים את הלימוד במכללה לפשוט לימוד רלוונטי ופרקטי.

 

המטרה הראשית: הכשרת מומחי סייבר מובילים

המטרה הראשית של מכללת קרנליוס היא: הכשרת מומחי סייבר מובילים. כפי שציינו, המכללה מתמקדת מאוד בהיבט המעשי. תלמיד שמשקיע במהלך ההכשרה ומביא לידי ביטוי את יכולותיו, יצא החוצה לחברות הגדולות עם “סל של יתרונות”. לימודים במכללת קרנליוס יעניקו לכם נקודת פתיחה גבוהה, כך שמבחינת קבלה לעבודה אין ספק שבחירה במסלול קורס סייבר קרנליוס הינה צעד חכם.

 

הכשרת מומחי סייבר – ביקוש גבוה!

תחום הסייבר נמצא בשנים האחרונות במגמת עלייה חדה, ולא נראה שהוא לקראת עצירה. מדוע? מפני שבימינו תקיפות הסייבר הופכות להיות הרבה יותר הרסניות, ולא רק מזיקות – כפי שהיה בעבר. לרוב, על התקיפות הללו אנחנו שומעים רק דרך אתרי החדשות כשהן קורות לחברות גדולות וידועות. אולם, חשוב לדעת שמתקפות סייבר למעשה מאיימות על כולם, גם על חברות ועסקים קטנים ואפילו על אנשים פרטיים שנוכחים ברשת. ניסיונות תקיפה כלפי מדינת ישראל, באמצעות חדירה לאתרים ביטחוניים וממשלתיים, היא כבר מזמן לא סוד. כל הנתונים הללו רק מצביעים על הצורך הגדול בהכשרת מומחי סייבר שיצאו לסייע לחברות השונות.

כיום בעולם כולו ובמדינת ישראל בפרט חסרים עובדי הייטק וגובר הצורך בהכשרת מומחי סייבר. מי שמסתכל על המגמות של שוק העבודה בתקופה האחרונה וודאי זיהה את העלייה הברורה בביקוש של החברות למומחי סייבר מקצועיים. החברות הללו מחפשות מנהלים, חוקרים, מפתחים וארכיטקטים לאבטחת מידע – כאשר לא נראה שהביקוש צפוי להפסיק בתקופה הקרובה.

 

ההתמחויות השונות בתחום הסייבר

בתוך עולם הסייבר ניתן למצוא מגוון של תחומים וייעודים. בשורות הבאות נתאר באופן כללי מהן המשרות שקיימות כיום בשוק העבודה בתחום הסייבר:

יועץ/מיישם הגנת סייבר

תפקיד זה לרוב מסווג לרמה התחלתית ועשוי להתאים גם לאנשים בעלי תעודה אך חסרי ניסיון. ישנם סוגים שונים של תפקידי ייעוץ הפותחים בפני בוגרי המכללה אפשרות להשתלב בסקטורים השונים בתעשייה (הממשלתי או הציבורי) ולדייק להם את התחום שמתאים להם יותר. לרוב היועץ יתחיל במשימות יותר פשוטות, כמו בדיקת תוכנות, ועם הזמן הוא יעבור למשימות מתקדמות יותר, כמו איתור של נקודות חולשה במערכות והגשה של המלצות לשינויים בכדי להגן על המערכת מפני פריצות.

אנליסט סייבר

יש שתי דרכים לקבל סיוע לארגון: דרך אחת, לפנות לסוכנות ייעוץ ולקבל נקודת מבט חיצונית. דרך שנייה, להעסיק אנליסט שנמצא בארגון באופן שוטף והארגון יוכל להסתייע בכישורי האבטחה שלו. עבודה של אנליסט מתבצעת בצורה הרבה יותר טובה, שכן הוא מכיר את הארגון מבפנים. אנליסט יכול להוביל צוותים שאחראים על אבטחת סייבר, לקחת חלק בניהול פרויקטים ולעבוד מול חברי ההנהלה.

תפקידי ניהול סייבר

מי שיגלה רצינות ונכונות יוכל להגיע גם לתפקידי ניהול צוותים. למשרות כאלו ניתן להגיע במידה ויש לכם ידע נרחב בניתוח נכון של מדדי אבטחה, בבניית תוכנה וביכולת לנהל קוד. הכישורים הללו מתבטאים בענפים שונים ומאפשרים להביא אתכם לתפקידי ניהול, בדוגמת מנהל אבטחת סייבר ראשי.

בודקי חדירות ופריצות אבטחת מידע

אחד החלקים החשובים ביותר במרכיב ההגנה נגד תקיפות סייבר הוא הצורך לנטר תמיד את הפעילות ולהגיב באופן מיידי לניסיונות הפריצה השונים. במידה וחלילה בוצעה פריצה והאויב חדר לאבטחת המידע, השאיפה של מומחים אלה תהיה לאתר את מקור הבעיה במהירות ולמנוע מהמידע לצאת החוצה בצורה מיידית ככל הניתן.

מעוניין ללמוד קורס סייבר ואבטחת מידע בקרנליוס? >> לחץ כאן <<