בעקבות האיומים ההולכים וגוברים על אנשים פרטיים, חברות וארגונים גדולים, תחומי אבטחת המידע והסייבר מקבלים בשנים האחרונות במה הרבה יותר גדולה. ככל שעולם הטכנולוגיה מתפתח כך גם היכולות של פושעי הסייבר שנמצאים בצד השני של המסך מתחדדות. ההתפתחות הזו דורשת יצירתיות מצד אנשי הסייבר ואבטחת המידע, כך שהגדרות התפקיד משתנות עד שלפעמים יש צורך להרחיב את תחומי האחריות של העובדים. אחד התחומים המרכזיים שצמחו וגדלו מתוך השטח ומתוך המציאות הזו, ואף מככב במודעות הדרושים השונות, הוא תפקיד אנליסט סייבר. מה אומר התפקיד הזה ומה השכר של אנליסט SOC? כל זאת ועוד במאמר הבא.

מה התפקיד של אנליסט סייבר?

בכל ארגון מסודר תוכלו למצוא מרכז ניטור (מעקב ואתראה) שתפקידו להוביל את כל תחום האבטחה של הארגון (את שם המרכז הזה תוכלו לפגוש בשתי תצורות: SIEM – Security Information and Event Management או SOC – Security Operating Center). הפעילות של המרכז הזה איננה מפסיקה לרגע, מפני שמבחינת התודעה של העובדים בו – כל רגע הוא בר סכנה לחדירה מגוף חיצוני. לכן מתכונת האבטחה היא רציפה ומתפרסת על כל שעות היממה, בכל אחד מימות השנה, זאת מתוך מטרה לספק הגנה מקסימלית לארגון אותו הם מאבטחים.

בתוך המרכז הזה תוכלו למצוא למעשה את בעלי התפקידים השונים שעוסקים באבטחת המידע של הארגון, ומן הסתם תוכלו למצוא שם גם את האנליסטים שלו. שני סוגי האנליסטים הנפוצים ביותר שתוכלו למצוא שם הם: אנליסט אבטחת מידע ואנליסט התנהגות רשת, כשלעיתים קרובות מומחה אחד יעשה את שני סוגי העבודות הללו. ובכל זאת, מה ההבדל בין שני סוגי התפקידים?

אנליסט סייבר שכר – תפקיד מרתק ומתגמל

אז ככה, התפקיד של אנליסט אבטחת מידע עוסק בעיקר בהגנה על כל המידע של הארגון מפני סכנות שונות האורבות לו מחוץ לגבולות הארגון. אנליסט התנהגות רשת לעומת זאת מתעסק יותר בהיבט האבטחתי הפנימי של הארגון. אנליסט זה ינטר את התנועות של הארגון ויבדוק האם קיימות חריגות מסוימות של אחת המחלקות או של כלל הארגון.

מובן מאליו ששני התפקידים הללו חשובים ביותר לכל מערך ההגנה של הארגון, והם גם הדרג הראשון לפענח אירועים חריגים או לבצע הערכה של סיכונים פוטנציאליים שעלולים להשתקף לארגון. מקצועיותם ותפקודם הוא שיקבע את המשכיות הפעילות העסקית של הארגון.

האחריות הגדולה הזו לא נעלמת מהעין של תלוש השכר בסוף החודש של העוסקים בתחום זה. שכר אנליסט סייבר זוכה לתנאים מתוגברים ונותן קרקע יציבה ושקט נפשי לעובדים בתחום הזה. אז אם אתם מעוניינים לדעת מהו שכר אנליסט סייבר, הפרק הבא הוקדש בשבילכם.

אנליסט סייבר שכר – טבלה מעודכנת ל 2023

רבים שואלים אותנו: מהו השכר הממוצע של אנליסט סייבר? האמת היא שכמו כל תחום, התשובה לכך תלויה בגורמים רבים שלאחר שקלול שלהם נוכל לקבל טווח ראוי. בטבלה הבאה יצרנו טבלה שמשקפת בצורה די נאותה את שכר אנליסט סייבר. כמובן שבמציאות תוכלו למצוא אדם אחד עם משכורת גבוהה יותר אף על פי ששנות הוותק שלו נמוכות יותר, וכן להיפך. ובכל זאת נראה כי הטבלה הזו מחוברת לשטח היטב.

  • השכר המוצג בטבלה מייצג את השכר החודשי באלפים.

 

תפקיד/וותק מתחיל

0-2 שנים

ביניים

2-5 שנות וותק

מנוסה

5-8 שנות וותק

בכיר

8 שנות וותק +

חוקר סייבר / RE / Malware 15-22 21-35 34-45 44-60
Helpdesk / Support / NOC 7-11 10-15 14-22 21-25
ארכיטקט / מנהל פרויקט אבטחת מידע 15-22 21-29 28-35 34-40
מנהל אבטחת מידע/ CISO 17-24 23-33 32-39 38-44
יועץ אבטחת מידע / מתודולוג 8-15 14-23 22-31 30-34
בקר / אנליסט SOC 8-15 14-25 24-31 30-34
סיסטם / מנהל רשתות / תקשורת 7-16 15-22 21-27 26-32

 

אנליסט סייבר – שכר גבוה, תנאים מעולים

כפי שניתן לראות בטבלה שכר אנליסט סייבר נחשב לשכר מעולה בכל קנה מידה שהוא. מי שרואה את עצמו כמתאים לקחת אחריות על אבטחת המידע של הארגון, להפעיל את היצירתיות שבו ולתת שקט וראש רגוע לבעלי הארגון עליו הוא שומר – תפקיד אנליסט סייבר עשוי להיות תפור לו.

אחת הדרכים הטובות לפתוח עבורכם את השער לעולם הזה יכולה להתחיל במרכז הישע להכשרת מומחי סייבר – קרנליוס. הודות לצוות המרצים המקצועי, להיבט המעשי והפרקטי שמודגש מאוד בקורסים וההווה כ-70%-80% מתהליך ההכשרה. בנוסף, לאור ההיכרות המקיפה של המכללה עם שלל הסכנות שעלולות לארוב לכם בעולם האמיתי, מכללת KERNELiOS זוכה להיות אחת המכללות הטובות ביותר להכשרת אנשי סייבר ואנליסטים בפרט.

** המאמר עודכן לשנת 2023