העולם המודרני מסתמך ברובו על מערכות הטכנולוגיה השונות והאינטרנט. חברות עסקיות וארגונים גדולים וקטנים מחזיקים במידע אישי ורגיש ברשת ובמערכות המחשוב שלהם, דבר המייעל בצורה משמעותית את צורת העבודה השוטפת שלהם, ובד בבד מייצר מורכבויות אבטחה חדשות. 

ככל שהמידע של החברות והארגונים, הכולל בתוכו נתונים עסקיים ומידע פרטי של לקוחות, נאגר ברשת האישית, פושעי סייבר למיניהם מוצאים לנכון למצוא כל פרצת אבטחה בכדי לשים את ידם על מידע זה – דבר שעלול להוביל להפסדים כלכליים עצומים ולנזק תדמיתי בלתי הפיך לארגונים אלה.

נקודת רתיחה: איפה כדאי ללמוד אבטחת מידע?

במציאות הזו לימודי אבטחת מידע זוכים בשנים האחרונה לצמיחה אדירה ולתהודה ציבורית לא מבוטלת. ציבור הצעירים בישראל ובעולם, ואף אנשים המבקשים לבצע הסבת מקצוע, כאלו שמחפשים את דרכם בעולם התעסוקה, פונים במקרים רבים אל ענף הסייבר בו ניתן לחוות אתגרים משמעותיים ותנאי עבודה מעולים. בנקודת הבחירה הזו רבים עומדים מול שאלה הרת גורל: איפה כדאי ללמוד אבטחת מידע? 

במאמר הבא נבקש לפרוס בפניכם את דרכי הכניסה לעולם הסייבר, תוך התמקדות בשאלה איפה כדאי ללמוד אבטחת מידע? נבחן את ההיבטים השונים שבמסע הכשרה זה, את היתרונות הגדולים שיש בלימודי אבטחת מידע ואת האפשרויות השונות שתחום זה יפתח בפניכם.

שליטה באבטחת מידע: תוכניות הלימוד והקורסים הטובים ביותר

כאמור, בשל העלייה המטאורית בכמות התקפות הסייבר וגניבת המידע, כמות אנשי אבטחת המידע הנדרשים בשוק העבודה עולה גם כן בקשר ישיר. על פי הלשכה הסטטיסטית לעבודה, תחום הסייבר צפוי לצמוח ב-30% עד שנת 2029, נתון הגבוה משמעותית מכל מקצוע אחר בשוק העבודה. משמעות הדברים ברורה: בשנים הקרובות אנשים עם כישורים וידע מקצועי באבטחת מידע עשויים להיות ‘לחם חם’ בחברות ובארגונים השונים.

עם הבנת הצורך בהכשרת אנשי אבטחת מידע, הדרכים לרכוש השכלה בתחום זה הן רבות, כאשר לכל דרך יש את היתרונות שלה. כיום ניתן למצוא מספר פלטפורמות אפשריות דרכן אפשר ללמוד אבטחת מידע, וביניהן:

  • למידה מקוונות: שיטות הלימוד המקוונות צברו תאוצה מאז פרוץ מגפת הקורונה וכיום ישנם מוסדות לימוד רבים שמלמדים בעיקר בשיטה זו. למידה מקוונת נחשבת לנוחה יותר וכזו המאפשרת לשלב עבודה במקביל, זאת לצד העובדה שמוסדות הלימוד השונים מציעים מבחר קורסים בקצב עצמי אותם תוכלו ללמוד על פי השעות המתאימות לכם. אולם ראוי לציין שדרך לימוד זו דורשת משמעת עצמית גבוהה. 
  • מוסדות טכניים: מוסדות טכניים הם מוסדות ששמים דגש בעיקר על ההיבט היישומי של המקצוע, וביניהם ניתן לכלול מכללות ובתי ספר מקצועיים המציעים קורסי אבטחת מידע בפלטפורמות שונות, לעיתים באופן פרונטלי, לעיתים באופן מקוון ולעיתים שניהם יחד. מכללת קרנליוס נמנית בין המכללות המובילות בתחום זה הודות למוניטין הרב שהיא צברה בהכשרת בוגריה לשוק העבודה.
  • אוניברסיטאות: תחום הסייבר ומדעי המחשב נחשב כיום לאחד התחומים המובילים באוניברסיטאות, כאשר קורסי אבטחת מידע משולבים כחלק מתוכניות הלימוד במחלקות הרלוונטיות השונות. את הקורסים הללו ניתן ללמוד במסגרת תואר ראשון או תואר שני. אולם ראוי לציין שתואר באוניברסיטה דורש מספר שנות לימוד ופעמים רבות הבוגר רוכש בעיקר ידע תאורטי ולא יישומי.
  • מחנות אבטחת מידע: מחנות סייבר נחשבים כיום לתחום מבוקש, בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. מחנות אלה מתקיימים לרוב אחת למספר חודשים, כאשר בחודשי הקיץ בהם התלמידים יוצאים לחופשה ארוכה מתרחש עיקר המיקוד שלהם. מחנות אלה מספקים לתלמידים כישורים וידע מקצועי המהווים בסיס טוב לקריירה מקצועית בתחום.

אז איפה כדאי ללמוד אבטחת מידע? למעשה אין לכך תשובה אחת, שכן דרך הלימוד האידאלית תלויה בהעדפות האישיות ובצרכים של כל אחד באופן אישי. יש המעדיפים לימוד מקוון ויש המעדיפים לימוד פרונטלי, יש המעדיפים שנות לימוד ארוכות ויש המעדיפים קורסי הכשרה מקצועית מתומצתים. במכללת קרנליוס תוכלו לקבל פריסת תמונה רחבה על עולם הסייבר ולהתרשם ממגוון הקורסים המרתקים והפרקטיים המוצעים בפניכם. אנו סבורים שכדאי לסקור את השוק בצורה רחבה לפני שאתם מגיעים להחלטה סופית.

איפה כדאי ללמוד אבטחת מידע

פריצה לעולם הסייבר: איפה כדאי ללמוד אבטחת מידע?

השאלה ‘איפה ללמוד אבטחת מידע’ היא שאלה חשובה, אך אולי כדאי להסביר קודם את היתרונות הרבים שניתן להשיג ברכישת מקצוע זה: 

  1. פוטנציאל השתכרות גבוה – אין זה סוד שעובדי ענף הסייבר זוכים למשכורות מכובדות מאוד, כאשר תנאי העבודה ואפשרויות העלייה בשכר אינן דומות לענפים אחרים בשוק העבודה. על פי הנתונים הרשמיים, שכר ממוצע של איש אבטחת מידע בשנתו הראשונה נע בין 12,000 ₪ ל-14,000 ₪, כאשר עם הוותק הסכומים הללו מטפסים.
  2. אפשרויות פיתוח קריירה – אחד הדברים החשובים לאנשים רבים בעבודה שלהם זו האפשרות להתפתח. בהקשר זה, ענף אבטחת מידע לא נשאר במקום – הוא מאפשר לעובדים בו להיות בתנועה מתמדת. אנשי אבטחת מידע מוכרחים להיות מעודכנים בכל עת בטרדנים ובטכנולוגיות העדכניים ביותר, ובמקביל יוכלו להמשיך לפתח את הקריירה האישית שלהם.
  3. מקצוע רלוונטי בעידן הדיגיטלי – כפי שציינו בפתיחה, העולם שלנו צועד לכיוון הדיגיטלי – דבר הבא לידי ביטוי בכל חברה עסקית וארגון ציבורי. המשמעות היא שאנשי אבטחת מידע יהיו רלוונטיים מאוד בעתיד הקרוב והרחוק, כאשר הם אלו שיעמדו בחזית ההגנה והשמירה על פרטיות המידע של גופים משמעותיים מפני חדירות והתקפות סייבר שונות.
  4. עבודה מגוונת – אבטחת מידע נוגעת למעשה במגוון רחב מאוד של משימות ויעדים, כאשר בין היתר עוסק תחום זה באבטחת רשת, תגובה לאירועים והגנת מידע. מי שיבחר לקחת את התחום הזה צעד אחד קדימה יזכה להיפתח לעולם תוכן חדש ואתגרים נוספים שישדרגו את הנוכחות שלו בתחום משמעותי זה.

ניתן לסכם את הנושא הזה ולומר שקריירה באבטחת מידע היא בעלת יתרונות רבים, הכוללים ביקוש גבוה בשוק העבודה, הזדמנויות לקריירה ארוכה ומאתגרת, רלוונטיות בעולם הדיגיטלי ועבודה מגוונת ומרעננת. בהקשר הזה, השאלה איפה ללמוד אבטחת מידע היא שאלה שעשויה לפתוח אתכם לעולם תעסוקתי מלא בחוויות ואתגרים.

להתחיל את העתיד עכשיו: למה כדאי ללמוד אבטחת מידע במכללת קרנליוס?

פתחנו את המאמר בשאלה “איפה כדאי ללמוד אבטחת מידע” וראינו שישנן פלטפורמות שונות ומגוונת לרכוש את ההשכלה הזו. יחד עם זאת, מכללת קרנליוס מציעה מעטפת ארגונית ומקצועית המסייעת לבוגריה לזכות בכישורים מקצועיים מיוחדים שמביאים אותם לשוק העבודה עם ביטחון רב.

מכללת קרנליוס שמה דגש רב על הניסיון המעשי. המכללה מפגישה את הסטודנטים עם כלים, תרחישים וטכנולוגיות מהמציאות האמיתית, כאשר אתגרים מסוג זה מאפשרים להם לפתח כישורים מעשיים וניסיון עוד לפני שהם יצאו לשוק העבודה. לצד זה, צוות המרצים המקצועי שמוביל את המכללה הוא בעל שם וניסיון בכל הקשור לעולמות הסייבר ואבטחת המידע, כאשר ההרצאות מבוססות על תוכן פרקטי ומלא בניסיון עשיר. המכללה סבורה שזה המתכון המדויק לקריירה מפוארת וארוכת טווח.