קורס האקינג ואבטחת מידע במכללת קרנליוס

מי שעוקב אחר מגמות שוק העבודה בשנים האחרונות וודאי שם לב לכך שקיימת עלייה משמעותית בדרישה למומחים בתחום ההאקינג ואבטחת מידע. מומחים אלה הם למעשה “האקרים” שפועלים בשירות החוק בתחום של אבטחת מידע. באמצעות שימוש בכישורים ובמיומנויות שונים, מומחים אלה מצליחים לאתר פרצות ואיומים מסוכנים בקרב ארגונים וחברות, מן המגזר הפרטי והציבורי עד המרחב הממשלתי. את המיומנות לכך ניתן לרכוש באמצעות קורס האקינג ואבטחת מידע במכללת קרנליוס. קורס זה למעשה מספק את מירב הידע והכלים הדרושים לכך שתצליחו להשתלב בעולם ההייטק בצורה מקצועית, מלאת ביטחון ואף להגיע לתפקידים יוקרתיים.

הסטודנטים שמשתתפים בקורס הזה מקבלים ידע נרחב ומעמיק בכל מה שקשור להאקינג ואבטחת מידע. התמקצעות זו מתבטאת הן בהיבט העיוני, הן בהיבט הנסיוני-מעשי והן בהיבט האתי. במהלך הקורס נחשפים תלמידי מכללת קרנליוס למגוון פעילויות שתפקיד ההאקר ידרוש מהם, וכמובן לכל הכלים והמתודולוגיות שישמשו אותם במהלך עבודתם בתחום. ההסמכה שמקבלים תלמידי המכללה בסיום הקורס תהווה עבורם מרכיב חשוב מאוד לקראת כניסתם לעבודה בחברות השונות. באמצעות המידע שירכשו התלמידים במהלך הקורס, הם יוכלו להפיק עבור לקוחותיהם את מירב הביטחון לו הם זקוקים.

תוכנית הקורס נועדה להסמיך האקרים ולספק למשתתפים מידע בעולם אבטחת המידע, מהשלב הראשוני של לימוד על מערכות ההפעלה והתקשורת וכלה בשלב יישומי האבטחה. התלמידים ייפגשו במהלך הקורס עם כלי אבטחה קיימים, ילמדו על מגוון הדרכים להתגוננות נכונה ויעילה, וילמדו כיצד לבנות מערך אבטחה המתאים לצרכיהם של הארגונים בהם הם יעבדו.

 

רקע כללי – האקר וקורס סייבר למתחילים

פעמים רבות כשאנשים שומעים את המילים “קורס האקינג” הם מקשרים את המושג “האקר” מיד עם ההאקרים המוכרים לנו מהעולם הפלילי. אלא שיש לעמוד על דיוקם של דברים.

עולם הסייבר הוא בעצם המרחב הדיגיטלי שההאקרים אוהבים לתקוף מרכיבים ממנו. לעיתים קרובות מתפרסמות בתקשורת תקיפות של חברות גדולות שמתבצעות על ידי האקרים או מקרי נזק והונאה שמתבצעים אף הם על ידי פורצים של מערכות ממוחשבות. יש לדעת, המקרים שמפורסמים בתקשורת הם רק נתח זעיר ממקרי התקיפה הרבים שמתרחשים מידי יום. למידע נוסף אודות: >> קורס סייבר למתחילים <<

אז מיהו בעצם ה”האקר”?

לפי מיטב הספרות, ההאקר הוא אדם בעל יצירתיות הנוהג לפרוץ דרכים בתחומו. כאשר מסווגים את המושג הזה לעולם המחשוב, הרי שמתקבל אדם עם יכולות ניתוח גבוהות היודע לנצל ולזהות מגבלות שקיימות במערכות, וכך הוא מייצר שיטה או כלי לחדור או לנצל את אותם גופים.

בכדי לעשות סדר נחלק את עולם ההאקרים ל-3 סוגים:

  1. “כובע שחור” – ההאקרים בקטגוריה הזו פועלים ממניעים שליליים בלבד, מתוך רצון להפיק רווח מסוים (כלכלי, לאומני וכדו’).
  2. “כובע אפור” – ההאקרים הללו מתחזים לאנשים חיוביים, אך למעשה גם הם פועלים מתוך אינטרסים שליליים”.
  3. “כובע לבן” – בקטגוריה הזו אנו מתמקדים. ההאקרים שפועלים במסגרת הזו פועלים מתוך מניעים טהורים ומתוך רצון לבצע בדיקות שגרתיות למערכות, ולחשוב שני צעדים לפני “הכובע השחור” אילו חולשות הוא יכול לנצל.

מתעניין/ת בקורס סייבר? מלא/י את הפרטים, ויועץ לימודים יחזור אליך עם כל הפרטים

חשיבות היצירתיות בעולם ההאקינג ואבטחת המידע

אחת השאלות המרתקות שעולות בנושא של קורס האקינג ואבטחת מידע היא: אם מאחורי גוף ציבורי, לצורך העניין, עומד האקר עם “כובע לבן” שתפקידו לעצור תקיפות סייבר ולחסום אותן – איך ייתכן שיש מקרים בהם המערכת נפרצת בכל זאת?

האמת היא, שהתשובה לשאלה זו די פשוטה: חוסר יצירתיות.

אם תבדקו היטב בכל המקרים בהם התרחשה פריצה למערכת, הדבר נבע מחולשה קיימת שהייתה במערכת. פעמים רבות החולשות הללו היו ידועות מראש, כך שהפורצים לא נאלצו “להמציא את הגלגל” אלא פשוט לזהות את החולשה של המערכת ולחדור אליה. לכן, במקום בו יש חוסר יצירתיות של אנשי ההגנה, הפרצה פשוט קוראת להאקר לבצע את זממו.

 

יצירתיות: קורס האקינג ואבטחת מידע

ממה יכולה לנבוע חוסר יצירתיות? אחת הסיבות המרכזיות לחוסר יצירתיות של איש אבטחת מידע היא: הכשרה לא מספיק מקצועית. ברוב מוחלט של המקרים אנשי הסייבר הם אנשים רציניים, בעלי מוטיבציה גבוהה ויכולות ניתוח מעמיקה. אך פעמים רבות הכשרה והכוונה לא מתאימות פשוט מובילה לחוסר הצלחה, גם אם האדם שעומד מולך מוכשר מאוד.

קורס האקינג ואבטחת מידע חייב להיות מקיף, מקצועי ומכשיר את הלומד בצורה משמעותית למציאות האמיתית. בקורס האקינג ואבטחת מידע של מכללת קרנליוס ישנם תסריטים רבים, כאלו שכבר התרחשו במציאות וכאלו שיכולים להתרחש – כאשר אתם, הלומדים, חייבים להיות מודעים אליהם. קורס סייבר טוב לא רק מלמד “נתונים יבשים” אלא מכשיר את הלומדים בו לחשוב, להפעיל את הראש, ולהיות פיקח וזריז יותר מהאויב שנמצא בצד השני של המסך.

 

האם בקורס לומדים להיות “האקרים”?

לפי ההיגיון הבריא, בכדי שנוכל להבין מה הצד השני מתכנן לעשות ואיזה שינויים עלינו לעשות בכדי להגן על הגוף או החברה עליהם אנו ממונים, רצוי מאוד שנבין גם את מרכיבי התקיפה. אולם, יחד עם זאת, הידע כיצד לתקוף לא אמור להוביל אותנו להשתמש בו בפועל, אלא פשוט להשאיר אותנו ב”כובע הלבן” כשאנחנו פשוט מכירים את הראש של האויב בצורה טובה יותר. זכרו: בסופו של יום אתם אלה שעומדים בחזית העשייה.

כאן המקום לציין שכמו בכל תחום בחיים גם בעולם הסייבר יש תהליכים ושלבים. ייתכן מאוד ובתחילת עבודתכם בעולם המחשוב לא תקבלו מיד משימות כבדות ומורכבות, אלא עבודות יותר “מונחות” מלמעלה כאשר מרחב התמרון שלכם לא יהיה גבוה. אולם, עם הזמן וככל שהניסיון שלכם יגדל, כך תקבלו משימות יותר אטרקטיביות ויצירתיות שיכריחו אתכם להפיק את המירב מעצמכם.

מכללת קרנליוס רואה חשיבות רבה בהצמחת דור של מומחי האקינג ואבטחת מידע יצירתיים ובעלי חשיבה רחבה. באמצעות מיטב המרצים, מתודות הלימוד, ההיכרות עם השטח והניסיון הרב זוכים תלמידי המכללה לעבור חוויה מעצימה ומעשירה, כזו שמרחיבה להם את ההשכלה ופותחת להם שערים לעולם תעסוקה רחב, מהנה ויוקרתי.

לפרטים, התייעצות וקבלת מידע נוסף אודות קורס האקינג ואבטחת מידע, צרו אתנו קשר בהקדם😊  

מעוניין ללמוד קורס סייבר ואבטחת מידע בקרנליוס? >> לחץ כאן <<